They say we are what we are but we don't have to be

Fall Out Boy - Immortals från Big Hero 6
 
tredje och sista då. i alla fall för nu och idag. Tredje och sista knyta ihop säcken-inlägget helt enkelt.
 
Så, filmer jag sett på bio 2015:
Big Hero 6 på svenska i 3D
Big Hero 6 på engelska i 3D
Sagan om prinsessan Kaguya, japanskt tal, engelsk text
Avengers 2: Age of Ultron i 3D
Maze Runner 2: The Schorch Trials i 3D
Ed Sheeran: Jumpers for Goalposts
James Bond: Spectre
Star Wars VII: The Force Awakens i 3D
 
Blev åtta gånger i år, inte så många, missade Inside Out och ska se den snart, lovar.  
 
Bästa film jag sett på bio 2015
Big Hero 6, men Spectre, Avengers och Star Wars var oxå sjukt bra
 
Snyggaste filmen på bio 2015
Avengers eller Star Wars
 
Mest spännande film 2015
Scorch Trials, mest jumpscares och Zombies och jag var rädd hela tiden men på ett bra sätt
 
Bästa filmmusik
Spectre för Sam Smith och Big Hero 6 för Fall Out Boy och Star Wars för helheten
 
Underligaste filmen jag sett på bio 2015
Sagan om prinsessan Kaguya, älskar den dock, är som en liten resa i en helt annan värld 
 
De bästa filmerna jag sett 2015 på Netflix/DVD/TV
Iron Man 3, trodde jag skulle hata den men fan va bra den är.Secret of Kells och Watchmen passar mitt mörker. MegaMind, sockersötaste och härligaste med ett trevligt minne till. Lucy, ett ord: mindboggling. Förra årets favvo Frozen är kvar här, tror jag sett den minst 6 gånger under året, jag kan inte tröttna på den. Draktränaren såg jag oxå, skitbra, ska se tvåan snart bara. 
 
Bästa filmköp
Big Hero 6, köpt lite disney-klassiker såsom Aladdin och Aristocats. Sedan har jag införskaffat Box Trolls och äntligen sett den på Engelska, så mycket bättre :) 
 
Bästa rollprestationer
Daisy Ridley i Star Wars obviously men även John Boyega och Oscar Isaac förstås, Léa Seydoux i Spectre (helt galet bra kvinnlig roll i en bondfilm, så positivt överraskad), Aaron Taylor-Johnson och Elizabeth Olsen i Avengers älskade jag även om jag tycker att det är dumt att det måste vara två olika skådisar för Quicksilver, kan inte rikitgt bestämma mig om jag gillar Evan Peters i X-Men bättre men har varit förälskad i Aaron sen Anna Karenina så är nog lite kluven där. Båda är bra helt enkelt. 
 
Mest efterlängtade film 2015
Big Hero 6 eftersom den hade premiär i November 2014 i USA men även Scorch Trials, nu återstår väntan på Death Cure som kommer nästa vår, om ett helt jävla år och lite till :/ 
 
Bästa TV-serie/bäst på Netflix
Inte sett mycket på Netflix i år, The Unbreakable Kimmy Schmidt kan vara det konstigaste och charmigaste dock men nä, annars inte mycket. 
 
Bästa musikdokumentär
Ed Sheeran's Jumpers for Goalposts är lite mer av en konsertfilm men väldigt väldigt bra sådan, trevliga intervjuer, en hel del festande och en väldigt glad, tacksam o söt Ed :) 
 
så där, listar lite musik från några filmer här nedan o sen får vi se när jag bloggar igen,
tills dess, ha de bra :)
 
Big Hero 6:
Immortals-Fall Out Boy
 
Spectre:
Sam Smith-Writing's On The Wall
 
Från Jumpers for Goalposts:
 
Puss
Maja
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0