What happened to the wild in me?

Deportees! Konsert i Stockholm på Söndag ^^ :)



Sha-poff... som en sönderstucken balong, luften bara försvann... vad fan hände egentligen?
Jag har inte bloggat på två månader..kanske ännu längre. iaf så har ja jobbat, det har gått bättre o bättre, tyckte jag. För en månad sen fick ja börja jobba i bokningen för att dryga ut mina timmar och för att få plats i budgeten.

Bokningen har passat mig som hand i handsken, verkligen mitt område, där har jag hört hemma! Haft så kul o fått lära mig nya saker och verkligen känt som att jag kommit upp mig på nåt sätt...

Jag har varit hemma några gånger men har varit ute i Sandhamn mycket, jag har fastnat o börjat gilla läget, börjat trivas på riktigt, fått vänner och verkligen, verkligen sett en framtid här.

Jag började gå till tandläkaren, vilket blev en dyr historia som ännu inte är avslutad...åtskilliga tusenlappar kvar för de fyra tänder som är kvar att laga, yeeeey.

Jag slutade längta bort och började istället längta hit när jag inte var här och så i onsdags som en blixt från klar himmel blev jag av med mitt jobb (!), anledning: "budgeten håller inte". Plötsligt försvann min identitet och hela mitt liv drogs bort framför mig. Just den dagen var jag så förbannad, så sjukt jävla arg, jag bara grät och grät eftersom jag var arg inte eftersom jag var ledsen även om jag självklart var det oxå. Jag insåg att jag inte kunde sluta gråta om jag var ensam så jag gick över till Robban o Tallis på västbanken, de tog väl hand om mig, genom att inte prata om det hela utan att spela tv-spel så jag fick annat att tänka på (hur skönt som helst).

På torsdagen jobbade jag igen, det var svårt men det gick ändå bra och så kom jag hem och allt bara brast, grät verkligen hela kvällen, det tog bara inte stopp, helt jävlla hooplöst så på Fredagen insåg jag att jag nog inte skulle vara ensam så jag hängde med Rob hem efter jobbet o låg i soffan o halvsov medans han o Danne spelade Skyrim, var så skönt!

I Lördags var jag med mamma i stan hela dan, var på Skansens julmarknad, hur mysigt som helst.
I söndags jobbade jag tre timmar utcheck o på kvällen blev de adventsmys med pepparkaksbakning på västbanken, verkligen jättemysigt.

Idag är det Måndag, jag har varit ledig och jag har hämtat mig, dock ska det inte bli lika kul att åka hem till helgen när jag vet att jag förmodligen kommer arbeta min sista dag på Torsdag redan, kanske att ja får jobba den sjunde oxå men det är högst tveksamt...

Det känns bara så extremt konstigt, för några dagar sedan tänkte jag lixom att jag skulle vara kvar här, att jag trivdes här. senast i onsdags morse när jag gick till jobbet tänkte jag på snön som snart ska falla o vilken vacker vinter det kommer bli här ute och nu ska ja bara åka hem... Jag vet att det kommer att lösa sig med jobb men känns bara så sjukt jobbigt att behöva börja om igen, avskyr nya platser o har jättesvårt med nya människor :/

Jag har iaf börjat söka nya jobb o ska se till att knyta lite referenser här ute och ringa runt lite o skaffa mig referenser från tidigare jobb plus att jag ska kolla om jag kan få köra ut tidningar i vinter, inte jättekul kanske men är en inkomst iaf o man behöver knappt se en enda människa, det är bara jag och tidningarna xD

Jag ska i alla fall inte lägga mig ner och dö, det här ska bli bra det, allt händer ju av en anledning!!!
Jag ska visa dom!

;)

Ska bli fint att bo i Linköping igen..ett tag...men vet att jag kommer hitta ett jobb i Stockholm och att det kommer kännas så jobbigt att flytta dit då det känns som allt jag gör bara varar tre-fyra månader sen måste jag hitta nåt nytt...hatar att vara ständigt påväg, samtidigt älskar jag det, det har varit skönt att veta att allt har ett slut... här hade jag dock inte räknat med det. Allt annat jag tidigare jobbat med har haft ett bestämt slut och nu bestämde plötsligt någon annan slutet från den ena dagen till den andra, känns så sjukt konstigt och omtumlande....

Vad händer nu????

Aja det blir jul först iaf o nyår, sen kanske det kan börja hända nåt men ja ska nog ta o va lite ledig, bara fixa sånt som jag inte haft tid med förut o söka jobb, bygga upp mig själv igen...

En sak är säker, Sandhamn har inte sett det sista av mig ;) ^^

Puss o Kram!
Maja

Deportees – The Wild In Me
Älskar!

Snow Patrol – Called Out In The Dark
Bästa!!!, 23 Februari i Stockholm!!!, biljetten är köpt, kommer bli så awesome!

Annat bra:
Florence + The Machine – Shake It Out
First Aid Kit – The Lion's Roar
Jonathan Johansson – Under sjukhusen
The Kooks – Junk Of The Heart (Happy)
Icona Pop – Nights Like This

Och självklart:
LMFAO – Sexy And I Know It
xD

RSS 2.0