Flyttlasset har anlänt till Ö-vik...

Wow så e lilla ja plötsligt i lilla Örnsköldsvik som inte är mycket större än Mjölby men trots det har två universitet och flera KY-utbildningar...

Vi börjar med att berätta om förra veckan ;P

Söndagen (23/8) gick bra, jobbade på snabbt, var igång heeeeela dagen :P blev midda på kvällen GOTT på Koh Phangan, en thailändsk resaturang där det ska kännas som om man verkligen är i Thailand, var sjukt mysigt o de va verkligen som att stiga in i en annan värld, det kändes inte som om man va i Stockholm längre :P

I måndas va ja på skansen o hämta mina grejor, lite matlådor o kläder :P, lämnade in mina arbetskläder o sånt.
kändes megasorglit att säga hejdå till allt o alla men jag hoppas vi ses igen :P
På kvällen åkte ja hemåt Linköping :)

Sedan på Tisdan till Onsdan va mamma o ja på semester i Torpet, sjukt välbehövligt :)
på Onsdakvällen fira vi moster som fyllde år.

På Torsdan träffa ja först Manda sen Emma o sen Sonia, blev en låång o mycket social dag :)

På fredan packade jag klart allt, va sjukt stressit o va megatrött o varm men gick tillslut bra.

På Lördagen satte vi oss i bilen vi tio i sju på morronen och åkte o hämta min kanin hos pappa, sedan br det av mot första stoppet i stockholm.
Där hämtade vi ett envägssläp o sedan lastade vi på allt skit som var där o då fick Lucifer (kaninen) sitta i baksätet istället för mellan fötterna på passageraren.
Sedan åkte vi i ett sträck till Valbo som ligger utanför Gävle o köpte en kaninbur på djurmagazinet, hamnade på ca 620 spänn för bur, borste, hörntoa, halm, strö, hö o en vattenflaska. billig kanin :D
Sedan åkte vi till Hudiksvall och hämtade en fiiiin säng för 900 (blocket) :D
Efter Hudik körde vi till Timrå där vi var ca 18:00, där käka vi det sista av våra mackor o drack te :)
Sedan körde vi sista biten upp till Ö-vik där vi var framme 20:10 :D
Med tanke på att deadline va 20:30 så va de riktit bra.
Vi käka på Max o sen åkte vi till mitt nya hem o fick nyckel, vi tömde släpan så åkte mamma o lämna den medan ja monterade Lucifers bur, sedan lastade vi ur bilen klart o fixa lite häruppe innan vi somna av utmattning.
11 timmars resa kan göra vem som helst utmattad >_<
Det gick dock över förväntan, jag trodde att allt skulle gå åt helvete men det gick skitbra :D

Igår hjälptes mamma o ja åt med att montera sängen som blev jättefin o är jättemysig :D
Vi åkte på en liten utflykt, va o handla, tog de lite lugnt osv.

Idag åkte mamma hemåt vid 9:40, jag började 10:00 så de va lagom :P
Va upprop o info, sedan fick vi göra vapensköldar för att berätta vilka vi är, imorron ska vi presentera dom inför klassen :P ska bli kul.
Åkte till Jysk o handla en bäddmadrass (bilen blev ju kvar, mamma åkte buss o tåg hem) o handla en hel del annat på rusta o willys :P

men nu ska ja städa kaninbur o fixa till mig lite (borsta håret :P) för ska iväg på "lära känna"-kväll på studentföreningen ca 200 meter här ifrån :P

Och oj glömde berätta att jag bor i studentkomplexet Kina med ca 60 lägenheter i ett litet hus, yey >_<
O de e stökit vill ja lova, ligger ölburkar o fimpar överallt o seriöst alla står utanför sina lägenheter o super...
Inte min stil, men lägenheten e fullständigt underbar, jättestor (24 kv) helmysigt o Lucifer verkar stormtrivas :D