THE RASMUS

Okej pkej, säkert ingen som orkar läsa om mitt absoluta favvoband men jag tänker ändå skriva lite om konserten i Lördags :P

Ska försöka skriva lite av en recension, men jag e aldrig bra på det :P

' Vi kommer till Brew House runt tjugo i sju, insläpp vid sju. The Rasmus har ansett sig starka nog själva till denna konsert eller så har dom slut på pengar nu när de inte turnerat på två år för de har iaf inget förband. The Rasmus består av sångaren Lauri Ylönen som även spelar akustisk gitarr och skriver alla låtar, gitarristen Pauli Rantasalmi som förövrigt beställt en vindmaskin till att blåsa på honom hela konseten, Trummisen Aki Hakkala och slutligen basisten Eero Heinonen.  
Som vanligt när det gäller The Rasmus så innebär en konsert försening, men denna gång var de iaf bara 25 minuter försenade från utsatt tid vid åtta. De inleder starkt med första singeln på nya plattan "Black Roses" nämligen "Livin in a world without you" sedan är det mycket blandat, en hel del gamla låtar och några av mina definitiva favoriter. Bland annat överraskade de alla med att köra den tio år gamla låten "Liquid", vilken är och kommer alltid att förbli en av de bästa låtarna de har gjort. De körde ungefär halva nya plattan men väl uppvarvat med låtar från de senaste två skivorna och äldre låtar, det största publikfrieriet var nog näst sista låten, nämligen den finska låten "Raukasaluu" som är The Rasmus absoluta nationallåt, den har aldrig varit på skiva, finns endast som demo, men alla fans känner till den. Om vi ska ta lite om själva mellansnakcet så ska jag be att få säga att The Rasmus är och kommer alltid vara helt knäppa i huvedet men det är nog det som är chramen med dem, Lauri kan ju såklart inte låta bli att berätta att han lagt en babymorot i fickan för att få "go" i konserten eller prata svenska vilket han och de andra är fullkomligt usla på, citat som "Nu ska jag spela en låten" eller Eero's version "Vill ni höra ett more låt?" är sånna som alltid kommer sitta kvar i mitt huvud. Det var en redigt bra konsert, lite lite folk men det är väl att räkna med när man gör andra spelningen på två och ett halvt år, de är inte rikigt så stora i Sverige som de är i andra länder, det folk som kom var i alla fall rätt publik och gjorde konserten till en både trevlig och underbar upplevelse '

aja inte särsklit objektiv recension :P men de va ju inte som om jag försökte med det :P

Nu ska jag gå å diska, ska köra lite med mamma å sen arbetsförmedlingen, å sen ska jag nog åka å träna med :P kan ju inte missa Micke nu när jag äntlgen e frisk :D

KRAM Maja
<3
RSS 2.0