I feel like I'm the worst so I always act like I'm the best

Marina & The Diamonds ♥
 
I know exactly what I want and who I want to be
I know exactly why I walk and talk like a machine
I'm now becoming my own self-fulfilled prophecy
 
Hej!
 
Var hos läkaren igår, vet inte var det kommer leda eller så men känns bra att jag vågade gå dit.
På Måndag ska jag dit igen, små små steg är det enda rätta, då ska vi komma fram till hur vi ska gå vidare.
 
Nu kanske folk blir förvånade av att jag har problem med ångest? Då får ni bli det!
Det här problemet med att aldrig nånsin vara nöjd med mig själv och att alltid vilja prestera högre än vad jag orkar är tyvärr något jag haft med mig i över 10 år, det är något som jag trott skulle gå ur, något som jag trott jag kunde skaka av mig men det har visat sig att det inte går. Bilden jag har av mig själv är skev, alla säger att jag är så duktig, att jag hinner med så mycket, att jag är modig och sånt och jag tycker bara att jag aldrig hinner något, att jag är feg och att jag inte är tillräcklig.
 
Jag vet att det inte är så men det läkaren sa är att jag måste lära mig att min ångest och mina rädslor inte är inbillning, det här är på riktigt för mig och det viktigaste jag kommer att få lära mig är att jag duger som jag är.
 
Intressant, Jag känner att jag borde tagit tag i det här för massa år sedan när jag mådde sämre än vad jag gör idag, men att tänka så drar ner mig ännu mer. Jag ska försöka vara stolt över mig själv för att jag vågar ta itu med detta nu, ska verkligen försöka.
 
Snart har jag frikort på sjukvården iaf, hehe...
 
One track mind, one track heart
If I fail, I'll fall apart
Maybe it is all a test
Cause I feel like I'm the worst
So I always act like I'm the best

Puss på er ;)
 
Marina and The Diamonds – Oh No!
 
RSS 2.0