You could be your own Spotlight!

Patrick Stump!!!


Tjo på er ;)

Ja vad är det ni hör, jo Patrick Stump, tidigare sångare i Fall Out Boy har gått solo, tuffat te sig och vuxit upp totalt!
Ser mycket fram emot hans nya skiva som kommer snart :D

Okej på tal om mig då, jag har inte skrivit på ett tag igen o de har hänt en del igen :P Skrev sist den 22/23 juli.

Den 23 på kvällen va ja ute me M1 i Motala, hur kul som helst, slutade dock på samma sätt som det gjort för tredje gången i rad i år, är trött på att spy på fyllan, måste lära mig vad jag kan dricka, hur mycke o när >_<
Va iaf kul i övrigt, var en mycket trevlig kväll/natt :)

Sedan på söndan va ja mest slö, bokade biljett till Stockholm o tog de mest lugnt, packade lite oxå :P

På måndan åkte ja till Stockholm o ut till Sandhamn, var en lång resa att göra i ett sträck. Först buss till Stockholm (alla tåg va ju inställda o gillar buss bättre :)) sen tunnelbana till slussen, buss till stavsnäs o båt därifrån till Sandhamn. Där var jag på jobbintervju på Sandhamns seglarhotell för ett jobb som hotellreceptionist, kändes som de gick ganska dåligt men nåt måste dom ju gillat :O xD :P På kvällen på måndan åkte ja till Johanneshov där Johan bodde då, där sov jag i mitt alldeles egna fort av flyttkartonger som Johan byggt åt mig, världens finaste :D!

På Tisdan va ja på en till Jobbintervju hos Uniflex, det var skumt och jag gillade det inte alls... Va me fina Jocke som alltid gav mig godis på Peace & Love en stund oxå o på kvällen träffade jag Lizette (en fin barndomsvän som jag inte sett på många år)! Vi gick en lång promenad i Högdalen o råkade hamna i Älvsjö och gick tillbaka via Rågsved, galet långt men kul :)
På Onsdan va ja på stan, åkte lite båt o gick i gamla stan men de va kokande hetta o ja fick migrän så fick vackert åka tillbax till Johans lya o lägga mig, tog många timmar att komma tillbaka :(. Johan kom hem först vid ett-tiden, då var vi båda sömndruckna o trötta så vi asgarvade åt allt från iskuber med luftbubblor till  förberedelserna för discons återkomst!

På Torsdan åkte jag till min Morbror med tillhörnade Fru och son på 6 år. Va barnvakt till Fredagen medan de var på Lidingö o firade sin 10-åriga bröllopsdag! Det var lätt att va barnvakt ända fram till läggdags, va förberedd på att de skulle bli lite problem men fan va jobbigt de va! Iaf så somna han en stund men Jag kunde inte sova o tillslut efter att han vaknat flera gåner o skrikit och gråtit så fick han sova hos mig, då sov vi båda som små grisar fram till halv tio på förmiddan xD

På Fredan kom dom hem o ja stannade o blev bjuden på grillat i värmen :D, sen skjutsad till station för nån galning ville hoppa ner på spåret o alla tåg va avstängda mellan centralen o Älvsjö, extrabussarna gick till Liljeholmen så fick man åka tunnelbana därifrån >_< Min väska va både tung o trasig... På stationen träffade jag min Jenny, äntligen igen :D, som jag längtat efter henne, även om det bara va knappt tre veckor sen vi setts senast :P Hon hade Johan i släptåg som gav mig ett lite bättre hejdå än "ha en bra dag, *vinkar*" xD han skyllde på att han glömt att ja skulle åka då xD Jenny o ja gick o fikade för 142 spänn på kafferepet, DYRT! fast gott :) satt där länge, sen väntade hon på bussen med mig som ja tog vid 22:45. Fina fina Jenny! :) betydde mycket att få ses!

Väl hemma i Linköping igen var det Lördag o ja kom hem vid tre på fredan o gick upp 7 på morron så va helt slut. Iväg till Skänninge o hjälpa mamma med en loppis där, heeeeela dan, sen äta i Linköping med hela familjen :)
På Söndan skulle jag ju jobba, med inventering av ett större företag på Tornby, skulle jobba mellan ca 17-01, blev 17-06. Så 13 timmar o 200 spänn i timmen, blir en helt okej lön i slutet av augsusti :) Var ett helt okej jobb förutom att vi mitt i natten fick sitta o vänta tre timmar innan vi fick jobba en halvtimme o sen gå hem, det var långsamma timmar! Men betalda... Träffade en som ja gått gymnasiet med o en annan som va jättetrevlig så hade iaf folk o prata med o vi fick glass, mackor, dricka o allt va man ville ha så helt okej som sagt :P

Denna vecka, har inte hänt jättemycket utom att ja varit i torpet hela måndan o varit med pappa o brorsor på chokladboden samt varit med Bim o åkt trampbåt på stångån i tisdas. Onsdag till idag va ja i Skänninge o gick på marknad med kusin o med Sony samt slappade i min mors hus :) finfint! Sov där oxå :P Idag åkte ja in till stan igen, va me Josse o fika, sen gick ja till trädgårdsföreningen o hälsade på pappa som va på Torsdagstoner i trädgårn, trevligt va de :) Sen hem o satte mig vid datorn :P

Det som oxå hänt denna vecka e att dom ringde från Sandhamn i Tisdas o gav mig jobbet rakt i min hand, jag bad att få fundera lite för ja de e ett stort beslut och jag är rätt trött på att hatta runt. Jag frågade om de gick bra att börja den 22 o de va ju nada problems förstås, funderade o velade som fan i ett dygn men så gjorde ja de som alla runt ikring mig sa och ringde o tog jobbet. Så flyttar till Sandhamn den 21 augusti, känns helt rubbat men kommer nog blir bra o blir de inte de så får jag väl flytta hem då, det är ett helttidsjobb för "tillsvidare" och jag får bo på ön, det och mat för när ja jobbar dras på lönen, internet ingår o rummet e möblerat o allt...

Så nu ska ja leva som fan dessa ca två veckor som ja blir kvar här :) ska leva när ja e där oxå men nu ska ja fokusera på att träffa vänner, få iväg mig o Lily på resa osv :P

Tycker de e lite sjukt än att ja sökte sju jobb på två dar o två veckor senare har ja ett heltidsjobb som börjar snart :O Hur fan gick de till o ja som bara sökte de här på slump.... voj voj voj...

Nej hej hopp nu ska ja sova ;) Imorron blir de tvätta o så kommer Lilly hit :)
Gonatt me er ;)
KRAM
Maja

Patrick Stump – Spotlight (Oh Nostalgia)
♥!

http://www.youtube.com/watch?v=EhTYFuRWheU&feature=player_embedded#at=15
(Den låt som Pat' markndsför sig med, snart kommer en skiva!)

Aguson – Tänk Om Tvivlet Inte Fanns
Från torsdagstoner i trägårn ikväll :P

Azure Blue – The Catcher in the Rye
En underbar låt ja just upptäckt, asfin!!!

Broder Daniel – Dark Star
"only they who have burned
only they can know me
I am a dark star" ♥

The Vaccines – Norgaard
Helt hooked på Vaccines nu, Bäst!

The Vaccines – Wolf Pack
Bra men fastnar! :P

Joshua Radin – Only You
Förmodligen den finaste covern som finns på denna! ♥!

Marigold – You and I know
Fortfarande sommarens låt :), LOVE!



RSS 2.0