This is life in color, today feels like no other

OneRepublic! 
 
Hej igen
 
två på en dag, vilken lyx va :P här tänkte jag gå igenom musik och konserter från året som gått, enjoy :)
 
Bästa konsert
Svårt i år, All Time Low tror jag vinner rätt stort men Ed Sheeran, OneRepublic, James Blunt, Sam Smith, Placebo, Jake Bugg, Imagine Dragons, Bastille, Bring Me The Horizon, Passenger, Markus Krunegård mfl är klara bubblare till förstaplatsen. Rent konsertmässigt har jag haft ett grymt bra 2014 även om jag missade både kent och Håkan.
 
Bästa klubbgig
Har varit på sjukt många mindre gig i år, tror att Imperial State Electric och jj var höjdpunkterna. Moto Boy och Miriam Bryant var utomhusscener men även dem riktigt grymma. 
 
Bästa album
Har en stark topp 4 men tror att Sam Smith är den vinnande av dem. De fyra favoriterna är i alla fall Sam Smith, Ed Sheeran, Nina Nesbitt och Tove Lo. Även Tokio Hotel som gjorde comeback bör nämnas då det har varit min skiva under hösten när jag mått sämre. Kent och Thomas Stenström har årets svenska bästa album för den delen.
 
Bästa låt
Så svårt, nämner några istället. Josef Johansson med blickar kan mörda, Thomas Stenström med slå mig hårt i ansiktet, kent med svart snö, OneRepublic med I lived, Ed Sheeran med bloodstream, Sam Smith med latch, Nina Nesbitt med Mr C, Idina Menzel med let it go, Molly Sandén med freak, Lorentz med allt från mig, Tove Lo med talking body, Llojd med om vi faller, Marigold med allt kommer bli bra och min sommarhymn Cousteau med hjärtat springer :)
 
Sämsta album som jag förväntat mig skulle vara bra
Måste till att börja med få be om ursäkt för förra året, Dregens soloskiva är mycket bättre än vad jag tyckte då. Under förra året kan jag inte riktigt komma på några skivor jag blivit riktigt besviken på , jag har väl ännu inte riktigt förstått mig på Gerard way's soloalbum men det växer nog fast snart, kanske efter konserten om en månad :P 
 
Sämsta konsert jag förväntat mig skulle vara bra
Har även i denna katogori det lite svårt. Var sjukt överhypad på the Offspring även om de körde sin sämsta skiva från början till slut, jag hade mer uppskattat om de kört americana i sin helhet istället för smash där jag bara gillar 2 låtar. Däremot var det så kul att se dem att jag inte bryr mig nåt nämvärt.
 
Från hatkärlek till ren kärlek
Måste nog lägga Bring Me The Horizon här, hade verkligen försökt gilla dem innan konserten på Bråvalla. Tror de tog över mitt sinne där och då, den konserten var nog det sjukaste och häftigaste jag sett på håll.
 
Bästa upptäckt
Thomas Stenström som jag o Lilly såg live i början av sommaren, som Lilly redan kände till och jag ver helt lost på. Men blev sedan den jag lyssnade på mest under förra året. Får även lägga Sam Smith i den här kategorin, grym röst som är helt underbart vacker live. Sedan Blitz Kids som var förband till All Time Low och att jag lite återupptäckte All Time Low på kuppen.
 
Årets mest överskattade låt och artist
Här är det Meghan Trainor som platsar in. All about that bass är tyvärr väldigt nedlåtande mot smalare tjejer, jag borde väl gilla den eftersom jag inte hör till dem men känns ändå som att man skulle kunna göra en låt om att alla är perfekta som de är och där ingen är bättre än någon annan istället.
 
Mest underskattade artist
Mina vänner i Cousteau och Marigold tycker jag platsar in bäst här. Även Moto Boy och Llojd. Som vanligt tycker jag även att Sverige borde förstå vad poppunk är och ta in mer musik och konserter i den kategorin.
 
Bästa singer/songwriter
Lewis Watson, Passenger, Nina Nesbitt, Ben McKelvey, Ed Sheeran, Jake Bugg och Melissa Horn.
 
Bästa musikvideo
Taylor Swift - blank space
Tokio Hotel - love who loves you back
Josef Johansson - blickar kan mörda
Ed Sheeran - thinking out loud
Nina Nesbitt - Selfies
 
Bäst på Youtube (har inget med musik att göra men är en stor del av mitt liv)
Will & RJ (shep689)
Yanis Marshall
SupDaily
Jake Bley
Adorian Deck
Tyler Oakley
Miles Jai
 
Okej, nu så, nu ska jag bara skriva ett inlägg om film så är jag klar med ihopknytandet av 2014. 
 
Kram o Puss
Maja
 
"lite" låtar:
 
Blitz Kids – Run For Cover
Idina Menzel – Let It Go
Zackarias – För Alla Nollor
The Majority Says – Run Alone
Nina Nesbitt – Selfies
Markus Krunegård – Du stör dig hårt på mig
OneRepublic – Life In Color
OneRepublic – I Lived
New Politics – Tonight You're Perfect
My Chemical Romance – Fake Your Death
Rixton – Me And My Broken Heart
Kent – Skogarna
Beatrice Eli – Girls
Emmelie de Forest – Rainmaker - Official #JoinUs Song - Bonus Track
Cousteau – Hjärtat springer
William Beckett – Walls
Lilla Sällskapet – Nattdjur
Sam Smith – Stay With Me
Klingande – Jubel - Radio Edit
frnkiero andthe cellabration – Weighted
Bring Me The Horizon – Sleepwalking
Imagine Dragons – Tiptoe
Llojd – Om vi faller
Moto Boy – Keep Your Darkness Secret
Passenger – Scare Away The Dark
Ed Sheeran – Runaway
Ed Sheeran – Bloodstream
Guldgossen – En Veckas Semester
Guldgossen – Redan Glömda - Jonathan Johansson cover
Lorentz – Allt från mig
Lorentz – ('-'*)
Troye Sivan – Happy Little Pill
Linkin Park – Final Masquerade
LIGHTS – Up We Go
Josef Johansson – Blickar kan mörda
John Legend – All of Me
Marie Lalá – Without You
Fall Out Boy – Centuries
Bastille – bad_news
Milky Chance – Stolen Dance
Eliot Sumner – Information
The Veronicas – You Ruin Me
Miriam Bryant – Dragon
Tove Lo – Talking Body
Tokio Hotel – Love Who Loves You Back
Steve Aoki – Back to Earth
Gerard Way – Millions
Gerard Way – How It's Going To Be
Alesso – Heroes (We Could Be)
Tove Styrke – Borderline
Llojd – 70/30
Amber Run – Spark - Radio Edit
Marigold – Allt Kommer Bli Bra
Solen – Kom kom kom
Peace – Lost on Me
Saint Raymond – Young Blood
George Ezra – Listen to the Man
5 Seconds Of Summer – Amnesia
Sleeping With Sirens – Kick Me
Molly Sandén – Freak
Robin Lukovic – Försökt
Pilotsonen – Fem Miljoner Hjärtslag
Vinsten – Luckiest Girl
Josef Johansson – Tysta leken
Marie Lalá – Stockholms tunnelbana
Lisa Ajax – Love Run Free
Lisa Ajax – Unbelievable
Mollie Lindén – Losing Myself Without You
Josefine Myrberg – Stay Gold
Marina and The Diamonds – Happy
Nicki Minaj – Bed Of Lies
Fall Out Boy – American Beauty/American Psycho
Fall Out Boy – The Kids Aren't Alright
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0