Och jag tänkte i paniken, bara jag korsar vägen är jag fri sen

Håkan Hellström :)
 
Okej hej, vill bara kopiera in en grej jag gjorde. Det var ett tag sen nu men det var ett test på aftonbladet för att räkna ut vilken Håkan-låt man var och min stämde nåt sjukt bra:

 

Ditt resultat: ”När lyktorna tänds” (Det kommer aldrig va över för mig”, 2013)

Ett lyckligt slut? Det har du slutat tro på. Men även om det kan kännas så är du inte ensam om att ha blivit bränd. Inte ensam om att vara utanför. Håll ut: det finns många – framtida vänner och kärlekspartners – som längtar efter någon att kroka arm med. Och du. Glöm inte att du är fin precis som du är. ”Det var fredag, det var kallt där ute På trottoaren blänkte isen Där gick han som vann min älskade, med nån annan tätt bredvid sig Jag vet inte var allt gick fel, för jag har gjort så mycket dumt Att jag inte ens har en själ, att hålla armarna runt” 

 

Alltså, det stämmer ju så bra, nästan lite sorgligt bra förstås men fick ju även en väldigt upplyftande och fin förklaring till låten :) Nåt bra kan ju aftonbladet hitta på iaf... Du hittar testet här :) 

Kram

Maja

Håkan Hellström – När lyktorna tänds

Håkan Hellström – När lyktorna tänds (Live)

 

 

Lilly
2015-01-27 @ 22:00:57

”Tro och tvivel” (”För sent för Edelweiss”, 2008)
Livet blev kanske inte som du hade tänkt dig.
Du har förlikats med tanken att alla drömmar du en gång hade inte slog in. Några gjorde det, förvisso. Och det är du glad över. Och än bättre: under årens lopp uppfyllde du drömmar du inte ens visste att du hade.
Det blev helt enkelt bra ändå.

”Lena ville ifrån kranarna och indieklubbarna
Det var då Lena, nu vill jag alltid stanna
Och min lille son ler mot manshororna
när vi går förbi hand i hand, åh Fiskekyrkan”




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0