Can't escape from the storm inside of me!

Frozen/Idina Menzel 
 
Hej igen,
 
tredje och sista då. i alla fall för nu. Tredje och sista knyta ihop säcken-inlägget helt enkelt.
 
Så, filmer jag sett på bio 2014:
Frozen i 3D
Hundraåringen (som gick ut genom ett fönster och försvann)
The Grand Budapest Hotel
X-Men - Days of Future Past i 3D
The Wind Rises (Ghibli)
Guardians of the Galaxy i 3D
Boxtrolls i 3D
The Maze Runner
Hobbit 3
Håkan Hellström på Ullevi
 
Ville även se Gone Girl och the Lego Movie med de två blev aldrig av. Tycker nog ändå att 10 biobesök är ett rätt bra år dock :) Lägger nog till lite fler ketegorier än förra året men här är dem:
 
Bästa film jag sett på bio 2014
The Maze Runner eller Frozen men X-Men var oxå sjukt bra. Ruggigt svårt att välja i år.
 
Snyggaste filmen på bio 2014
Frozen i 3D slår allt, så extremt snyggt. 
 
Mest spännande film 2014
The Maze Runner. Jag spände mig så mycket att jag fick ont i huvet och svettades om händerna hela filmen. Var helt slut när den var över. Så bra rakt igenom!
 
Bästa filmmusik
Frozen, längesen jag varit så besatt av en låt som jag varit av let it go och längesen jag känt igen mig så mycket i en disney-karaktär som jag gör med Elsa. 
 
Underligaste filmen jag sett på bio 2014
The Grand Budapest Hotel, jag hängde lixom bara inte med. Min familj älskade den o ja bara satt där o fattade nada. Snygg film dock och sjukt rolig på sina ställen.
 
De bästa filmerna jag sett 2014 på Netflix/DVD/TV
The Lego Movie, fan vad bra den är. Whip it, störigt bra film med Ellen Page, dessutom regisserad av Drew Barrymore, extremt imponerande rakt igenom. Drive, Ryan Gosling och Carey Mulligan gör den här filmen galet bra, den är så sjukt snygg och brutal med bra musik och väldigt lite dialog. Såg äntligen It's a wonderful life som sägs vara den där eviga julfilmen, väldigt bra och lång film från 1946. Lånaren Arrietty är den bästa bland Ghibli-filmerna jag sett i år, underbart fin.
 
Bästa filmköp
Köpte en hel hög med filmer precis före jul, tror dock att lånaren Arrietty är min favorit, den och Frozen.
 
Bästa rollprestationer
Chris Pratt i Guardians of the Galaxy och i the Lego Movie. Idina Menzel som rösten till Elsa i Frozen, Nicholas Hoult i X-men och Dylan O'Brien och Kaya Scodelario i the Maze Runner. 
 
Mest efterlängtade film 2014
Boxtrolls, väntat på den i nästan 2 år. Graham Anable är min favoritkonstnär som gjort PC-spelen Puzzle Agent 1 och 2, de spelen är mina favoritspel. Boxtrolls har varit ett långt projekt och är väldigt skickligt och snyggt gjord. Jag är glad att den mottogs så bra av barn, det är verkligen en fenomenal barnfilm.
 
Bästa TV-serie/bäst på Netflix
Ser mycket på Netflix. Det här året har jag plockat upp Grey's Anatomy igen och är nu nästan ifatt, sett nästan 4 säsonger under hösten. Jag plockade äntligen upp Parks and Recreation och är nu i fjärde säsongen, tänkt börja kolla på den i flera år. Den serien är fan det bästa jag sett på väldigt länge :)
 
Bästa musikdokumentär
Håkan Hellström på ullevi va de ja, missade ju den konserten, var väldigt fint på bio med intervjuer och bakom-arbete. Så mäktigt att Håkan fick göra detta, så glad för hans skull :) 
 
så där, listar lite musik från några filmer här nedan o sen får vi se när jag bloggar igen,
tills dess, ha de bra :)
 
Kram o Puss
Maja
 
Drive
College – A Real Hero
 
Frozen
Kristen Bell – For the First Time in Forever (Reprise) (rubriklåten)
Kristen Bell – For the First Time in Forever
Idina Menzel – Let It Go
 
Boxtrolls
Loch Lomond – Little Boxes
 
The Lego Movie
Tegan And Sara – Everything Is AWESOME!!! (feat. The Lonely Island)
Joli – Everything is AWESOME!!!
 
Håkan Hellström på Ullevi
Håkan Hellström – Håkan Boma Ye! (Live)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0