If this is to end in fire we shall all burn together

Ed Sheeran / The Hobbit
 
Hej igen ;)
 
Nu ska jag prata film, filmer som jag sett 2013 alltså ;)
 
På bio har jag sett:
Anna Karenina
Wolverine 3D
Känn ingen sorg , 2 gånger
Thor 2 3D
About Time
Hobbit 2 2D , 2 gånger
 
Känns som att jag sett någon mer men just nu är det stilla i huvet x)
Men iaf, det är ju 8 gånger så är ju rätt många :P
 
Ville se så många fler men pengarna har inte alltid räckt till helt enkelt...
 
Okej, Kategorier var det:
 
Bästa film jag sett på bio 2013
Fasen vad svårt det var i år! Men jag svarar Anna Karenina här... eller About Time. Fan, kan inte välja!
Anna Karenina är så toksnyggt gjord och About Time är bara så himla fin :)
 
Bästa TV-serie
Jahadu, inte sett typ nån TV-serie som faktist är från 2013, har sett mycket på Netflix och drog ner mig själv i skins-träsket. Den serien är väl en av mina absoluta favoriter :) 
 
Bäst på Netflix
Skins, New Girl, Bones, Sherlock. Det är de fyra jag hållt mig mest inom under 2013.
Skins är bäst, Sherlock är snyggast o New Girl är roligast :P
 
Underligaste filmen jag sett på under 2013
Wolverine, den var bara så brutal och konstig handling på. Den var inte dålig men det var den sämsta marvel-filmen jag sett. Det var lite udda att balnda wolverine med kill bill lixom...
 
Andra bra filmer jag sett 2013
Tror jag sett typ 10 studio ghibli filmer, alla lika sjukt bra :D
From up on poppy hill, Howl's moving castle och Princess Mononoke är favoriterna :)
Kiss Kiss Bang Bang - sjukligt störd och rolig, jättegammal oxå :P
Såg även The Kings speach sådär äntligen och den är fenomenal!
 
Bästa filmköp
Känn ingen sorg, fy fan vad jag älskar den filmen :) Och Anna Karenina förstås!
 
Bästa rollprestation
Benedict Cumberbatch som rösten till Smaug, i dialog med Martin Freeman som Bilbo är det bland det snyggaste jag sett filmmässigt. Sedan oxå Tom Hiddleston som Loki för att han är så jäkla bra på att vara dryg och för att han helt enkelt är Loki, det räcker :) Borde väl oxå nämna Adam Lundgren såklart.
 
Bästa Filmmusik
Helt klart About Time, så sjukt vackert alltihop :D 
 
Sådär, klart, nu blickar vi framåt på ett fantastiskt filmår med X-Men, Hobbit 3, Frozen osv :)
Har ju redan sett Frozen men måste se den på bio när den kommer!
 
Ha det fint!
Puss Maja
 
Lite filmmusik:
 
About Time
Jon Boden – How Long Will I Love You
Nick Laird-Clowes – The About Time Theme
Ellie Goulding – How Long Will I Love You
 
Hobbit 2
Ed Sheeran – I See Fire (rubtiklåten)
Är sjukt imponerad över ett Ed tagit filmen till sig såhär och verkligen skrivit den här sjukt bra låten helt själv, tvivlade aldrig på hans förmåga men han blir bara mer och mer fantastisk i mina ögon :)
 
Känn ingen sorg
Adam Lundgren – Nu kan du få mig så lätt
Disa Östrand – A New England
Håkan Hellström – Valborg
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0