Som om jag föddes till den jag måste bli

Kristian Anttila ♥
 
Tjo!
 
En ny förälskelse inom musiken, jag vet jag borde verkligen ha lyssnat mer på Anttila innan men det har lixom aldrig blivit av, hört två låtar på radion 2011 men annars totalmissat. I torsdags var jag på konsert, jag var där för förbandet, Guldgossen - fenomenal lokal artist. Men stannade såklart och såg Kristian Anttila oxå. Det var så underbart vackert och fint. En extremt mysig och tonårsångestig konsert. Man vill ba' va 17 igen när man hör sån musik, man vill inte vara vuxen, inte 23!
 
Sjukligt vackert som sagt, Kristian måste vara världens underligaste och samtidigt mysigaste människa :D 
 
I övrigt har det inte hänt så mycket, vi går på musikquizet på Harrys på onsdagarna och vinner titt som tätt, snarare en regel än ett undantag att vi är på prispallen men händer nån gång ibland att vi missar. Har även varit på melloquiz (melodifestival) två lördagar i rad men där måste man antingen ha full pott eller inga rätt för o vinna något eftersom andra o tredjeplatsen inte får ngt pris. Däremot är det ett mycket roligt och klurigt quiz.
 
Jag har förälskat mig i långsam och småsvår musik som är underbart vacker. Inte ens brorsan förstår mig, vi brukar alltid gilla samma saker men inte just nu. Det blir nog så när man är ifrån varandra, han bor ju trots allt i Blekinge o har börjat spela bas, inte säker på att ja vet vem han är längre xD 
 
Jag ha varit hos tandläkaren och det kommer bli en återkommande historia som jag inte orkar outa så mycket mer än ja redan gjort på min facebook, basically så kan ja tappa alla tänder innan ja fyller 30 om de fortsätter såhär men ja hoppas på att mina ngt striktare matvanor o tandbortsvanor ska hjälpa på sikt...
 
Har inte så mycket mer att säga mer än att ja vill dela lite låtar och visa att jag kan blogga även om mitt liv går på rutin ;) ska försöka recensera lite mer spelningar mer ingående, har ju ett par att ta av, tänkte köra på en nostalgitripp snart med avstamp i den första konseten ja såg för över tio år sedan ;)
 
Kan säga ett par ord om melodifestivalen kanske dock:
Jag tycker att Yohio ska vinna, så det var det! 
 
Nu ska jag återgå till att göra typ ingenting o allt på en gång. har dock lyckats börja plugga till tentan som e den 14de så alltid nåt att göra ;) 
 
Ni bör lyssna lite på Bastille, I are Droid, Kristian Anttila, Guldgossen, Miles Kane, Niello osv. se nedan ↓
 
Kram på er ;)
Maja
 
Rubriklåten
Kristian Anttila – Tom Petty
 
BÄST JUST NU:
 
Småsvårt men vackert:
Andy Burrows – If I Had A Heart
Gabriel Bruce – Cars Not Leaving
Bastille – Bad Blood
Bastille – Pompeii
I Are Droid – Kill It Good
I Are Droid – 22:22
Guldgossen – Tänk om
Guldgossen – Cpfingret
Kristian Anttila – Världens snuskigaste man
Kristian Anttila – Harhjärta
Daniel Gilbert – Vipera Berus (Radio edit)
 
mellofavoriter:
YOHIO – Heartbreak Hotel
Ulrik Munther – Tell The World I'm Here
Martin Rolinski – In And Out Of Love
Eddie Razaz – Alibi
Behrang Miri – Jalla dansa Sawa - Radio Version
 
Lite annat:
Miles Kane – The Competition
Tegan And Sara – I'm Not Your Hero
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0