I just wanna live while I'm alive

Bon Jovi, barndomshjälte!
 
Nu tänkte jag berätta om den första konseten jag var på, jag var 11 år och pappa tog med mig till stockholm Stadion. Jag var rätt så galen i Bon Jovi men den stora anledningen till att jag ville med var artisten som uppträdde före honom, min stora idol just då, Melanie C. Ja ni hörde rätt jag ville hellre se Mel C än Bon Jovi, get over it, Mel C är en bra artist än och hennes första skiva Northern star är ännu en favorit!
 
När jag var 11 år var jag intresserad av fotboll, eller ja iaf så intresserad att ja hade koll på svenska landslaget o såg alla matcher som Sverige spelade i EM och VM, mer intresserad var jag inte. Anledningen till att jag nämner detta är eftersom att hela landslaget satt på en egen del av läktaren, reglerad av vakter, de kom dit precis efter det börjat och drog precis innan det slutade. Jag tyckte det var så coolt att ha fått se Fredde Ljungberg, Henke Larsson mfl. även om de bara va på håll.
 
Vi var lite sena, det var svårt att hitta parkering förstås, men kom in i Mel C's andra låt så det var lugnt, hon var jättebra och jag var mycket lycklig.
 
Sedan kom Jon bon jovi, It's my life var ju en väldigt stor låt då och det är väl ännu hans största. Jag avgudade den låten och jag har alltid älskat Bon Jovi, denna konsertupplevelse till trots. Självklart var han bra, han sjunger ju helt otroligt bra men det var två dåliga val som gjorde att jag inte var så nöjd.
 
Han spelade It's my life tre gånger, en gång i mitten av konserten, som första extranummer och som sista extranummer. Det tyckte jag var lite fånigt, jag gillar låten men onödigt drag!
 
Men det som jag aldrig kommer att glömma, det som alltid etsat sig fast är "I want a line, side of the stage, only girls, you can come up on stage and sing with me" , so far so good. När tjejerna kom upp på scen, en efter en så hånglade han med dem. Vissa fick bara en snabb tungkyss, andra lite mer, vissa fick sjunga med honom absolut men de flesta var bara hångel. När han var klar med den ena tog han bara upp en ny och fortsatte, allt detta samtidigt som han sjöng en låt. Jag har ingen aning om i hur många låtar detta pågick eller hur många tjejer det rörde sig om men det var lite för mycket för en 11-åring, egentligen för vem som helst. Tycker att den typen av beteende är motbjudande och är inte alls okej med tjejer som är okej med en sådan sak. 
 
Utöver de två grejerna så var han bra och jag är ändå fortfarande lite stolt över att ha haft min första konsert redan som 11-åring och att det är en rätt cool artist. I sommar spelar han på stadion igen men jag kommer inte vara där, mestadels för det är helt slutsålt och jag har inte råd ;) Hans nya skiva är det bästa han åstadkommit hittills så det hade varit rätt coolt att va där, så länge han inte fortfarande beter sig såsom han gjorde år 2001.
 
Så nu vet ni, här är biljetten btw.
 
Kram 
Maja
 
Bon Jovi – Have A Nice Day
Bon Jovi – It's My Life - Rubriklåten
Bon Jovi – Bed Of Roses
Bon Jovi – You Give Love A Bad Name
Bon Jovi – Livin' On A Prayer
Bon Jovi – Because We Can - senaste singeln
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0