She laughed when I tried to tell her, Hello only ends in goodbye

Rodriguez - Searching for sugarman
 
Hej!
 
Jäklar vad lite jag sa om 2012 års filmer i mitt förra inlägg, ägnade ju mig bara åt musiken xD
Så nu, nu medan jag kollar på konståkning så har ja ju tid att skriva lite samtidigt, om filmer!
 
Förra året gjorde jag min BIO-comeback, har gått på väldigt lite bio under 2011 och 2010. Gick visserligen inte på sådär jättemånga filmer under 2012 men fler än vad jag såg under 2011 och 2010.
2012 såg jag mina första 3D-filmer på Bio med. Har ju bott i Övik, där fanns inte 3D-bio.
Ville man se 3D så fick man åka till Umeå, 10 mil bort xD
 
2012 på bio såg jag:
Titanic 3D
Star wars 1 3D
Avangers 3D
Hobbit 3D HFR
Hobbit 2D
 
Skulle ha gått på Abraham Lincoln Vampire Hunter oxå men missade den, var inte hemma när den gick på bio.
Sedan har jag som vanligt sett väldigt lite svensk film. Tror att jag såg ngn mer på bio men minns inte vilken.
 
I början av det här året såg vi Uppe på vallmokullen och Searching for sugarman, båda filmer från 2012.
Searching for sugarman är en dokumentär, förmodligen den bästa dokumentärfilm jag sett.
Den är uppe på bio igen nu efter guldbagge och mycket värdig Oscarsnominering, så SE DEN!
 
Så lite kategorier:
 
Bästa film jag sett på bio under 2012
Avengers, inte särskilt svårt val. 
Rent action-mässigt, repliker och rollbesättning. Sjukt bra!
 
Bästa TV-serie
Inte sett så mycket på TV-serier alls. Men en som jag sett är "Torka aldrig tårar utan handskar" och det är en så hiskeligt vacker, nära, sorglig och fin serie att den får betitlas som bäst! 
 
Bäst på Netflix
Så har jag börjat använda Netflix. Lyckades installera ett tillägg på Google Chrome som gav mig access till den amerikanska servern, detta gör att jag kan se mycket mer än vad jag kan på den svenska servern :D Sedan är det härligt att vi kan kolla på vårt Wii oxå, fast då är de svenska servern. 
 
Det bästa jag sett på Netflix under vintern, haft det i tre månader bara, är Sherlock. Den brittiska Tv-serien med Benedict Cumberbatch och Martin Freeman. Briljant serie! Borde ha sett den när den gick på SVT, skönt att få se den nu :D
 
Underligaste filmen jag sett under 2012
Svårt, hmm. Var nog när jag var i Övik och vi såg filmerna "A film with me in it" och "Drive Angry". Kan inte säga vilken som var underligast. Den ena var med Dylan Moran och det var väldigt många som dog utan att det någonsin blev direkt kul. Den andra var med Nicolas Cage och den innehöll en hel del sjuka scener som för alltid kommer att ha etsat sig fast i mitt minne. Samma kväll såg vi The three Musketeers, versionen från 2011. Det var en jätterolig film som totalförstör historien men den var bättre än allt annat vi såg den kvällen xD 
 
Underligast på Netflix
De ger mig störda tips, bland annat på en serie som heter "Lost Girl" , vågar inte kolla på den men de tror utifrån det jag sett på innan att det är ngt som jag vill se. Beskrivningen är fenomenal:
"Discovering she's a succubus who sustains herself by feeding on the sexual energy of humans, seductive Bo sets out on a journey to understand herself."
 
Såg även serie med Elijah Wood i huvudroll, den heter Wilfred. Serien handlar om att han ser en hund som alla andra ser som en hund men han ser hunden som en människa. Sjukt udda och konstig serie!
 
Bästa filmköp
Köpte "500 days of summer", velat se den länge. Jäklars vilken bra film det är. Den är så vacker, igenkännande och ärlig. Lite som ett slag i magen när man inser hur man själv varit och hur störigt mycket man känner igen sig i den. Vackra skådeseplare Joseph Gordeon-Levitt och Zooey Deshanel, bra film!
 
Bästa rollprestation
Martin Freeman, alla kategorier. Den mannen är perfekt i vad han än gör. Sedan är jag extremt glad över att Aidan Turner fått en så stor filmroll och över hur bra han gör det. Vackrare männsika får man leta länge efter!
 
Bästa TV-serie-köp
Har köpt tre boxar jag velat ha länge, det är Friends, Buffy och The O.C. Där är O.C bäst, hur man än vrider o vänder på det. Men Buffy är så sjukt kul att ha och vänner är nog det som ligger mig varmast om hjärtat.
 
En serie jag förstört för mig själv
Började sträckglo på How I met your mother, inte en bra idé. insåg efter att ha kollat 4-8 avsnitt om dagen i två månader att den alltid ska försöka lära mig ngt. Älskar den serien så nu kollar ja på den lite mer sporadiskt istället. 
 
Andra sevärda serier (dock inte från 2012)
Spaced - Simon Pegg
Black Books - Dylan Moran, bill Bailey
Being Human - Aidan Turner
 
Så nu har jag gjort TV o Bio-duk rättvisa. Nu dessa kommande månader ska jag försöka se de filmer jag missat under 2012, får hyra på hemmakväll tror jag :P 
 
lite filmmusik:
 
Searching for sugarman:
Rodriguez – Sugar Man
Rodriguez – I Wonder
Rodriguez – Sandrevan Lullaby - Lifestyles
 
500 days of summer:
The Smiths – Please, Please, Please, Let Me Get What I Want - 2007 Remastered Version
Hall and Oates – You Make My Dreams
Carla Bruni – Quelqu'un M'a Dit
The Temper Trap – Sweet Disposition
 
The Hobbit
Howard Shore – The World Is Ahead
Howard Shore – Old Friends
Richard Armitage – Misty Mountains
 
Ha det fint ;) 
KRAM
Maja
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0