I hela mitt liv har jag hört en sång

Kent ♥
 
Tja!
 
Nu såhär när det gått ett tag in på det nya året så tänkte jag kommentera 2012 "lite kort".
Tänkte bara gå igenom en lista, kommer ha mest att göra med film och musik:
 
Bästa Konsert
Vi går ut hårt för den här kategorien är den allra svåraste! Med både Peace & Love, Hultsfred och diverse konserter upplevda så är det inte helt underligt. I toppen ligger storheter som Noel Gallhager, Stone Roses, The Cure och Bloc Party men här platsar även Miles Kane, Tribes, The Maccabees, The Rasmus, Noah & the Whale och Marina & The Diamonds in. 
 
Noel gjorde en fantastisk konsert, helt makalöst så han är nog den som var klart bäst om jag är tvungen att välja. Det är Oasis-covrarna som gör det men även det fantastiska gitarr-spelet och säkerheten på scenen.
 
The Cure var väldigt roligt att ha fått se då jag velat se dem i typ tio år. Bloc Party var en ny upptäckt, de är grymma live. The Macabees var väldigt bra live men på skiva är de tråkiga, finns egentligen bara en låt jag gillar då. Marina & The Diamonds är mest med för att det var så underbart att dansa i regnet och för att hon är så himla härlig!
 
Bästa album
Även denna en svår fråga, var väldigt många albumsläpp förra året som jag väntade på länge, vissa krossade förväntningarna totalt men de flesta höll måttet. Jag tror att jag blev gladast för gamla favoritbands comebacker som The Rasmus och Kent. The Vaccines album väntade jag på med så hög spänning att jag höll på att förstöra det för mig själv, det är också en underbar skiva, fullständigt fantastisk. Så Vaccines med Come of age, ruggigt bra och annorlunda skiva!
 
Bästa låt
Det där är en sån där klurig fråga, jag är en sån låtnörd, hittar hela tiden ny musik och snurrar runt mig i en massa gamla låtar. Den bästa låten som gjordes förra året som har följt med mig mest och som varit min sommarhymn är "Houdini" med Foster The People men jag har även lyssnat väldigt mycket på Marina & The Diamonds med "How to be a heartbreaker". Sedan är ju alltid Kent:s "beredd på allt" en helt magisk låt. Det beror nog lite på tillfälle tror jag men de där tre är mina absoluta favoriter!
 
Sämsta album som jag förväntat mig skulle vara bra
Ibland förväntar jag mig alldeles för mycket utav artister som jag gillar mycket. Det här är inte en dålig skiva, nej jag älskar den men jag hade förväntat mig mer variation, mindre tråk, mer innerlighet, mer minnesvärda låtar och allt sånt. Den skivan som jag valt att lägga i denna kategorien är Mumford & Sons med sin hyllade skiva Babel. Det är som sagt var en jättebra skiva men med tanke på deras fantastiska debutskiva Sigh no more och den fenomenala konserten jag såg i sommras så möttes mina förväntningar inte helt.
 
Sämsta konsert som jag förväntat mig skulle vara bra
Återigen med förväntningar, här hade jag förväntat mig så mycket mer men fick så lite tillbaka. Här seglar Roxette in på en definitiv förstaplats, jag stannade tre låtar innan jag gick och kollade på Simple Plan istället som var miljarder gånger bättre och roligare att se. Marie Fredriksson var trött i rösten från första låt och att stå och höra henne sjunga nästinpå falskt i de där låtarna jag älskar så mycket var bara ledsamt. En annan stor besivikelse var Rihanna, jag dök upp efter 55 min eftersom jag sett Michael Monroe med Pappa men då hade Rihanna bara varit på scen i 10 minuter. När jag kom dit var ljudet alldeles för högt, hon hade alldeles för lite kläder på sig, drack ur en spritflaska, vinglade runt på scen, var hög som ett hus och sjöng en låt som hette Cockiness. Jag gick in och gjorde skyltar istället, så mycket mer givande xD
 
Från hatkärlek till ren kärlek
Jag har alltid tills för ungefär exakt ett år sedan haft rätt svårt för Markus Krunegård, har försökt att lyssna igenom hans album men alltid ledsnat. Alltid tyckt att han är så extremt överskattad. Men så i Januari kom en ny skiva och jag gick till Bengans där han spelade ett par låtar på en lastpall till scen. Det var nära, innerligt och fantastiskt. Han smällte mig och sedan dess är jag fast. Under sommaren hann jag se honom två gånger. Alltid tyckt att han är vacker, nu är jag tokig i honom. Vet inte riktigt vad det är men han är så underbar!
 
Mest överskattade låt
Gangnam Style, jag hatade den från första sekund, jag vägrade lyssna och jag blev ledsen när alla började älska den, dansa den o vara dumma i huvet. Men har alltid varit sån, aldrig gillat sånt som bara dyker upp o som alla bara förstorar upp. Jag ser rakt igenom det och vågar säga att det är SKIT! ;) 
 
Mest överskattade artist
Stiftelsen, jag förstår inte, allt detta svenska-sjungande. Takida är så bra på engelska. Stiftelsen har gjort en bra låt, den heter Ur balans, den låter som en Takida-låt. Det enda bra med Stiftelsen är att folk som alltid hatat Takida älskar Stiftelsen. Så sjukt kul att se deras miner när man beättar för dem hur det ligger till :D
 
Mest underskattade artist
Svårt att säga, jag lyssnar på väldigt mycket brittisk musik och jag var en av de få som såg The Macabees. Med tanke på vilken sjukt bra konsert det blev så trodde jag det skulle vara packat med folk. Så får nog bli dem. Sedan även en hel del svenska artister som inte riktigt får synas så mycket som de förtjänar, sånna som The Royal Concept och Azure Blue.
 
Bästa Singer/songwriter
Ed Sheeran, vackra låtar, sjukt härliga musikvideos och så söt!
Jake Bugg, den rösten går inte av för hackor!
 
Bästa musikvideo
Den här!!!  http://www.youtube.com/watch?v=vKNcuTWzTVw&feature=branded
och denna: http://www.youtube.com/watch?v=BYbJmQj5VkE
Och den: http://www.youtube.com/watch?v=_GMQLjzVGfw
 
Bästa dansvideo
Så extremt svårt, tror Lilly kan fill in i the comments för att tala svenska xD :D 
Enligt mig är denna fantastisk:
http://www.youtube.com/watch?v=mY_rbzS2RPc
 
Bäst på Youtube
Mike Tompkins, helt sjuk människa, använder inte instrument, han är instrumentet och han sjunger fantastiskt med, gör härliga covers och gör även egna låtar som även de är bra! 
http://www.youtube.com/watch?v=QNZXx_O1sWE
http://www.youtube.com/watch?v=Qvmi9yL5Fdw
 
Roligaste komikern
Lätt! Det är ju dock en komiker-grupp, en akt. Axis of Awesome. Men har även sett Johan Glans i år och han är alltid lika bra så båda ;)
 
Andra bra artister

Norlie & KKV
Lana Del Rey
Two door cinema club
Andreas Grega
Fidlar
 
2013
Jahopp, då har vi ett nytt år här, ingen idé att säga att jag kommer att skriva mer, det kommer inte hända, blir ett fåtal längre uppdateringar när jag känner för det ;)
 
Ha ett bra år!
Puss o Kram
Maja
 
Kent – 999
 
Peace out:
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0