Burn everything you love then burn the ashes

♥ FALL OUT BOY ♥

My songs know what you did in the dark, LIGHT 'EM UP!

Sophmore slump or comeback of the year? hehe Fall out Boy är tillbaka med besked och jag kan inte vara lyckligare! helt ärligt så började jag storböla av glädje när nyheten kom förra måndagen. Är fortfarande helt överpsyched! 

Hittade en sjukt gammal recenssion som jag skrev om den konserten jag var på med Sony 2007, ni får tänka på att ja var 17 år när ja skrev det men känslan är densamma, en gång FOB, alltid FOB!

Fall Out Boy rockar precis i stil med vad fansen vill ha!

Insläppet börjar vid tjugo i sju och vi är äntligen inne vid kvart över sju. Kvällen börjar vid kvart i åtta med att förbandet vars namn jag glömt spelar i ungefär tjugo minuter. Det var nog ärligt talat det sämsta jag hört, falsksång på engelska från Göteborg går inte hem hos mig(men svenska går sjävklart bra). Innan sista låten gör de misstaget att skrika "vill ni höra en låt till" eftersom att en tredjedel av publiken skriker ett bestämt "nej" tillbaka. De spelar då en låt till som heter "Falsetto Factory" eller något sånt. Redan i första låten bestämmer vi oss för att ställa oss i toalettkön som inte är längre än att man kan stå ut. De slutar vid fem över åtta och lämnar oss med en väntan i form av scenbygge på 55 minuter.

Basisten Pete Wentz är frontman och följaktligen den som pratar mycket...han berättar precis som alla andra rockband gör hur snygga vi svenskar verkligen är och hur de vill åka hit på semester under bikinisäsongen o.s.v. :P. Patrick Stump är sångare med en helt oförståligt gudomlig gnista i rösten, Andy Hurley sitter vid trummorna och Joe Thorman spelar gitarr. konserten börjar vid nio och håller på till tio över tio. De hinner riva av låt efter låt och till min stora förtjusning orkar de med att flänga runt hela scenen också (ja iallfall Pete och Joe). De sjunger låtar som nästan alla har hört med ett stort utbud från albumet "From under the cork tree" men även några låtar från nya albumet "Infinity on high". Tre låtar kommer från det gamla albumet "Take this to your grave" men de flesta verkar ha hört dom låtarna ändå även om detta album inte ännu släppts i Sverige, de avslutar inte med en nyligen släppt singel utan med "Saturday" som kommer just från det albumet. Den världskända hitsingeln "this ain't a scene, it's an arms race" spelas istället någonstans mitt i, den börjar med att hela publiken måste skrika orden "God Damn" tre gånger. De två senaste singlarna "The carpal tunnel of love" och "Thanks for the memories" spelades dock inte vilket var mycket synd men showen var så bra så man inte märkte det förän efteråt. Någonstans innan nio blir det enkort paus då en hipoppare kommer in på scen och tar upp en tjej som ska sparka honom i skrevet sedan blir vi beordrade att skrika orden "Motherfucking Fall Out Boy" några gånger innan bandet kommer tillbaka. Då är det Petes tur att rycka upp en tjej på scenen, hon får svara på lite frågor och sedan har hon förtjänat en kram av Pete.

I kön utanför kan man se när de går in från bilen till Arenan och tala om det skrik som kom från de fans som såg det ^^.

Till en början kände vi att vi inte direkt passade in då vi varken är Emo-barn eller punkare (som i princip skulle kunna vara samma sak) men när konserten börjar så glömde vi genast bort det.

Jag tycker att Fall Out Boy är nästan ännu bättre live än på CD och jag skulle gärna gå på många fler konserter med dem. Det är verkligen så som Pete Wentz så ärligt säger "Det går egentligen inte att beskriva en Fall Out Boy-konsert, det måste ses".

Bästa Citat: "Did any of you guys come here to dance, did any of you come here to DANCE DANCE"

Av: Maja 17 år som var på Fall Out Boys konsert, ihop med sin kompis Sonia 17 år, på arenan i stockholm den 20/3-2007

Bild från den konserten, med gammal dålig kamera på låångt avstånd xD
 
Så nu vet ni vad jag lyssnar på större delen av min vakna tid och att jag vill se en FOB-konsert igen, intet nytt antar jag ;)
 
Be Golden!
Kram o Puss
Maja
 
Den nya låten och rubriklåten:
Fall Out Boy – My Songs Know What You Did In The Dark (Light Em Up)
 
Fall Out Boy – Dead On Arrival
Fall Out Boy – The Patron Saint Of Liars And Fakes
Fall Out Boy – Dance, Dance
Fall Out Boy – Sugar, We're Goin Down
Fall Out Boy – I've Got A Dark Alley And A Bad Idea That Says You Should Shut Your Mouth (Summer Song)
Fall Out Boy – 7 Minutes In Heaven (Atavan Halen)
Fall Out Boy – Sophmore Slump Or Comeback Of The Year
Fall Out Boy – I Slept With Someone In Fall Out Boy And All I Got Was This Stupid Song Written About Me
Fall Out Boy – "The Take Over, The Breaks Over"
Fall Out Boy – Golden
Fall Out Boy – Don't You Know Who I Think I Am?
Fall Out Boy – It's Hard To Say "I Do", When I Don't
Fall Out Boy – 27
Fall Out Boy – 20 Dollar Nose Bleed
Fall Out Boy – Alpha Dog
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0