Luften är väl fri? Nej den är min!

Galenskaparna & After Shave / Anders Eriksson, hehe!
 
Hejsan!
 
Ska börja med att gnälla lite över något helfånigt som inte är något att gnälla över egentligen men har varit förkyld i omgångar nu i snart en månad :) Det är så härligt. Hela denna veckan har jag varit sjukskriven eftersom jag haft en sviktande röst, så lite gnällig...
 
Sitter just nu och ser på intresseklubben från SVT Play, det är den svenska versionen av QI som jag annars ser mycket på på BBC Entertainment som vi har på TV:n. Det är förvånansvärt bra faktist :)
 
Men det är inte det jag ska prata om nu alls, för i sommaråterblicken har vi anlänt till en ledig dag och sedan en 10 dagar lång resa till Tyskland och Schweiz med Mjölby Ungdomsmusikkår.
 
Efter Peace & Love - Festivalen åkte jag direkt hem och sov i ett dygn. det var min lediga dag!
 
På tisdagen den 3dje Juli klockan 06:00 var det samling för packning av bussar och sedan följde en sömnig resa där jag som vanligt var hög på åksjuketablett o sjukt trött. Vi åkte i barnbussen i år och i efterhand är vi mycket tveksamma till att göra det igen, kan vara rätt skönt att slippa vara den som tillslut skriker "BÄLTE PÅ" för miljonte gången till spralliga tolvåringar, annars är de trevliga, mycket roliga och allmänt gulliga :)
 
Att försöka beskriva dag för dag eller så orkar jag inte. vill mest skriva typ : det var en kul resa, jag var trött och sjuk efteråt men skulle lätt göra om resan när som helst. 
 
Resan innehöll ett antal konserter med varierande antal publik, 1 konserttävling, 1 marschtävling, en och annan marsch och en radiokonsert. det var trevligt men mycket varmt. Medeltemperaturen för resan låg runt 28 grader, lägg då till gassande sol o plötsliga men häftiga åskväder med varma ösregn. Mysigt klimat däruppe i alperna.
 
Här följer lite vackra citat som jag hittat i min fina blå bok som vi alltid skriver i på resorna (Vi = Jag och Lillemor)
Har valt att inte nämna några namn här ;)
 
"Klockan är 18 grader!"
 
"Vad är speciellt med den platsen? (i bussen)"
"Den är precis brevid toan, jag kan nästan pricka från där jag sitter!"
 
"Hur fan hamnade vi på en jordgubbsodling"
"Världens sämsta jordgubbsodling!"
 
"Wurstburg.."
"Nej, det heter Würzburg fortfarande, du tänker bara på korv!"
 
"Jag är för bra för mitt instrument!"
 
(Alla ropar zugabe som betyder En gång till på tyska)
En person ur vår musikkår ropar istället:
"sug av mig" , alla viker sig i asgarv :D
 
"Imorgon blire riktig säng!"
"Jag tyckte du sa riktigt sex" 
 
Bravehearts ljud dog mitt när två trupper springer mot varandra, bussen gör sitt bästa för att vråla i takt med bilden istället tills ljudet kommer tillbaka :)
 
"Vi korsar i kiss!"
 
"Varför dog ingen i den här filmen" (om Rainman) 
"Det dog för många i den förra, det är därför!" (Braveheart)
 
"Fan jag kan inte prata upphetsat!" (På grund av tappad röst)
 
Mycket förvirrad kille kommer ut från ett rum som inte är hans, vänder sig till oss och säger:
"Jag bara somnade där inne på deras våningsäng"
Och går sedan vidare mot sitt eget rum...
 
"Sören 3 km" (Vägskylt)
 
"Ett TÅG, I, EN BÅT"
(Extremt återanvänd fras)
 
"Varför har de köpt så mycket öl?"
"Det är enda meningen med resan...för dom!"
 
Läser på GPSen
"Vaddå Mjöl-kudden, finns de ett ställe som heter så?"
"Mjölk-udden, annars"
 
En på bussen ringer till föräldrarna:
"Men vad gör ni i Oslo? Jag kommer ju hem ikväll!"
 
"Vet du hur man får en katt att säga vaff? Man dränker den i fotogen o tänder på så säger den *Vaff*!"
 
Oj vad många det blev, hahaha, ingen kommer fatta nånting mohahaha :)
 
Resans låt:
 
http://www.youtube.com/watch?v=CjjAFvMLq0o
 
Tack till Lilly o alla andra för en bra resa!
 
Kram o puss!
Maja
 
Lilly
2012-09-28 @ 18:37:26
URL: http://drillemor.wordpress.com

GARV! Helt perfekta citat också. Något jag kommer minnas länge är slutscensdramatiken i Titanic... det vill säga det vi inte fick se. xD Och "Jag kan inte prata upphetsat" såklart. Och "OSLO!" och... okej. Kanske inte behöver upprepa allt du skrev. ;)

Svar: :D Glad att du alltid uppskattar det jag skriver, utelämnade vårt imaginära förhållande ;) höhö xD hahahaha Titanic glömde jag skriva, det var ju extra fint när radion gick igång samtidigt som Jack sjönk ner i djupet xD upprepa på du, det är inte så många andra än du o ja på min blogg ;) haha "vi har baaaaaaaaraaa varandraaaaaa" , förlåt för Dileva-referens :) hehe
LonelyLintu




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0