Just a little bit more

♥ Sugarplum fairy ♥
 
Hej!
 
I våras när jag började skriva igen fungerade blogg.se väldigt dåligt och jag tappade lusten totalt men nu är det nytt system o inläggen blir som de ska igen :) Det gör mig glad!
 
Det finns mycket i mitt liv som gör mig glad, mycket med sommaren som jag haft som gör mig glad och tacksam. Däremot finns det mycket runt mig som gör mig ledsen, just nu är det svårt att skriva om min glada och underbara sommar när jag tyngs ner av att andra som oxå haft en glad och underbar sommar kanske inte får leva länge till, det är ännu svårare då dessa personer inte ingår i min personliga närhet, nej de är kändisar men självklart även människor!
 
Den som jag tänker på främst just nu är Kristian Gidlund, trummis i Sugarplum Fairy. Han går nu igenom cancer för andra gången och denna gång är dödsdomen ett faktum. Jag vet att detta smärtar hans familj och honom själv mycket mer än vad det någonsin kan smärta mig men det går på något sätt inte att bortse från tankar och insikter om livets förjävlighet och om sorg och om tomhet. Kristian är väldigt duktig på att sätta ord på sina tankar och om ni vill läsa så bör ni gå in på http://ikroppenmin.blogspot.se/ , det är beundransvärt att kunna skriva så personligt, nära och gripande om något som är svårt att ens tänka på.
 
Sedan 2004 när Sweet Jackie kom ut så har jag lyssnat på Sugarplum Fairy, det var andra singeln och jag var tokig i dem. Sedan dess har jag alltid haft dem i bakgrunden, sånt där man plockar fram då och då. Speciellt när man återigen missat en konsert med dem och behöver trösta sig lite. Och efter konserten som jag äntligen fick gå på i sommar, den där glada och lyckliga konserten med en frisk Kristian och ny singel på g, så har jag lyssnat regelbundet. För min del handlar det mycket om ett band som inte kommer finnas utan Kristian och mycket om en underbar människa som ska få ryckas från världen alldeles för tidigt. Jag hoppas och tror på mirakel, världen ska inte vara så här förjävlig!
 
Nästa inlägg kanske blir en recap av sommaren ;) 
 
Kram 
Maja 
 
Sugarplum Fairy – Just A Little Bit More
Sugarplum Fairy – You Can't Kill Rock'n'Roll
Sugarplum Fairy – Sail beyond doubt
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0