I let the days go by
...while I'm still young I dream my days away...
♥BD♥
Hallo :)
Ska försöka berätta om min sommar nu, med lite distans till allt som händer runt ikring mig just nu.
Vi kan ta händelse för händelse, resa för resa, upplevelse för upplevelse...
Sommaren får ta start vid Hultsfredsfestivalen, det var även då jag skrev sist, ja innan sugarplum-inlägget för någon dag sedan alltså.
Hultsfredsfestivalen:
Jag åkte dit med två av mina bröder, de som är 21 o 19 år gamla.Vi sov i tält o de va hiskeligt kallt, runt 4-5 grader på nätterna o 13-17 grader på dagarna, därpå regnade det o va lerigt.
De artister jag såg var: (betyg från 1-5, där 1 är dåligt o 5 Fenomenalt)
French Films - 5 (Finländskt mysigt band)
The Gaslight Anthem - 1 (Extremt dåliga Live men bra på skiva)
Blood Red Shoes - 2 (trötta o lite borta)
Slash & Myles Kennedy - 4 (Paradise City var rätt fett)
Miles Kane - 5 (Så vacker, så asbra, wow!)
The Stone Roses - 5 (Revulotionerande)
The Kooks - 5 (Svårt efter Stone Roses men sjukt bra)
Tribes - 5 (WOW!)
Bombay Bicycle Club - 3 (Ganska tråkigt men var soligt o skönt att lyssna på)
Anna Ternheim - 5 (Folk låg o slappa i solen, Anna låg i en fåtölj o sjöng)
Markus Krunegård - 4 (Stod längst fram, vackra vackra Markus!)
Spector - 5 (Skivan är medelmåttig o de är ett hipster-band men bra Live)
Kasabian - 0 (Gick förbi en låt, blev arg o gick)
Fotboll, Sverige - England på "storskärm" - 3 (Vi vann inte men engelsmännen var epic!)
Cardigans - 5 (Vackra Nina, underbar röst!)
The Cure - 5++++ (2 h o 40 minuter, klara 3:30 xD)
Ewert & the two dragons - 3 (från Tallin)
The Vaccines - 3 (Ljudet sög, Vaccines va trötta, för stor scen)
Marina & The Diamonds - 5+ (Vackert, dansa i regnet, underbart!)
Bat for lashes - 1 (Usch!)
The Magic Numbers - 4 (Mysigt o lugnt o fint)
Noah & The Whale - 5+ (KAOS! För mycket folk men sjukt bra ändå)
The XX - 4 (MYS!)
Noel Gallagher - 5++++ (En av de bästa, asbra ljud, allsång o vackert!)
Azure Blue - 5 (Älskar honom, underbar!)
Mikal Cronin - 5 (Sjukt bra live-akt, stördaste basisten ever!)
M83 - 5 (Vackert, innerligt, coolt)
De va iaf de som var värda att nämna ;P
Höjdpunkter på Hultan:
Shoreline på såg med Anna Ternheim på sång, vackert!
Någon till sin kompis "Asså ja vet att de e Berggrens låt, men dem spelar på en såg, EN SÅG!"
En annan på campingen "Ja har hört Shoreline live, Jag är LYCKLIG!"
De första som vi hörde några säga inne på campingen:
Två killar står en bit ifrån varandra o kissar, den ena råkar titta på den andra
"Asså stirrade du just på min kuk?"
"Ja e de nåt fel med det eller?"
Det första som hände på festivalområdet var att två australiensiska killar kom springande o kramade Björn (min bror), de kramade honom gång på gång och tog bilder samtidigt som de sa "I always wanted to hug a swede"
Ja har min hatt på mig o går förbi ett gäng på campingen, en av tjejerna:
"Va säger vi om hatten?"
Alla svarar i kör
"Tummen upp för hatten"
:D
När The Cure spelat klart vid 3:30 efter att en person fick gå upp på scen o säga till Robert att de inte fick spela längre för då skulle polisen bryta strömmen så var vi helt slut o sprang till det enda öppna matstället "En riktig soppa", var sjukt värt o sjukt gott :D
De två personerna som stod framför oss hela cure-spelningen men som gick mitt i sista låten - boys don't cry
Noel Gallagher sjöng "Don't look back in anger", det var den största allsången jag hört nästefter Henrik Berggren på P&L förra året, det var så himmla mäktigt!
Engelsmännen på fotbollsmatchen, speciellt han som ställde sig upp, vände sig till svenskarna o hånade oss för vi förlorade xD Han var så modig o epic, tur han var på festival o inte på en riktig fotbollsmatch, nån hällde öl på honom men det var oxå allt.
Det här inlägget räcker nu, det får helt enkelt skrivas mer om sommaren i ett annat inlägg, nästa inlägg handlar om fred o kärlek.. hint hint ;)
Stor kram o puss! :D
Maja
Rubriklåten
Hultan:
The Cure – Just Like Heaven
The Cure – Boys Don't Cry
Ewert and the Two Dragons – (In the End) There's Only Love
Marina and The Diamonds – Primadonna
Marina and The Diamonds – I Am Not A Robot
Anna Ternheim – What Have I Done
The Magic Numbers – Forever Lost
Noah And The Whale – 5 Years Time
Noah And The Whale – Tonight's The Kind Of Night
The xx – VCR
♥
URL: http://drillemor.wordpress.com
Rätt fett var det ja.... xD