Mama we're meant for the flies...

My Chemical Romance ♥


Halo :)

Oj oj oj, de va fan längsen ja skrv nu igen o de har ju hänt litegrann sen sist iaf...

Hmm var ska man börja...vi kan summera bara:

Dom sensate två veckorna har de varit mycke examnearbete-skrivande och avslutande.
Det har varit mycke plugg men varvat me party iaf.
Det har varit kul o nu är tiden på turismakademien över, visst vi har praktik o avslutningsmidda kvar men vi har iaf haft dom sista skoldagarna nånsin. Sista stora festen oxå, va i onsdas. Första gången ja va bakis på en Torsda, inte särkilt stor skillnad mot en lörda förutom att jag skrev klart mitt examensarebete på skolan samtidigt som det fortfarande snurrade i huvet xD Jenny va här hela veckan vilket va jättekul o megamys!

Ja klippte mig, Jenny hjälpte mig att blondera håret o vi hade melodifestivalfest.
Rätt låt vann förresten, så nu var de sagt!

Så nu till helgen som just varit, det är det som är det intressanta lixom :P

I Fredas åkte ja mot Stockholm, 7 timmars resa med buss och tåg och tåg. I Gävle snöade det för fullt, i Stockholm va de kallt o blött. Mötte upp Sony, my partner in crime :P på station o vi åkte till skanstull där vi bodde på varsin soffa i nåt katolskt ungdomshus. Billigt och nära boende. Så drog vi till annexet som konserten hade blivit flyttad till, ja alltså My Chemical Romance då. För fyra år sedan missade vi två konserter med MCR och sedan dess har vi väntat och längtat på att dom en dag ska släppa nytt o komma tillbaka. denna dag blev alltså drömmen sann :D

Själva konserten var fullständigt underbar, vi stod inte så nära men vi hade mycket utrymme till att dansa, skrika o sjunga för full hals. Jag trodde det skulle beröra mig att äntligen få se Gerard på rikitigt men de va ändå överraskande att hjärtat hoppade till så mycket när han gick upp på scen. En så underbar o fin männsika, ett så jävla bra band :) GLAD! MCR! ♥

På Lördagen va de soligt o fint i stockholm. Vi åkte vi till en polsk affär och köpte lite saker som Sony's mamma beställt sen va vi på stan o träffa en kompis till Sony som hette Magnus. Trevlig prick!
Sen träffade vi Louie, en vän till mig :) Va superkul att träffa honom igen, det är alltid lika roligt att träffas :)

På kvällen va vi på Debaser och såg popterror och autisterna, två svenska band som båda är rikitgt bra och lovande :) Skitkul va de. Skulle ja bo i Stockholm skulle man alltid kunna hitta mig på debaser, och jag tackar Sony för hon hängde med och för att att hon stannade kvar ;)

På Söndagen gick vi på stan, käkade kebab o gick mer på stan. sen bar de av tillbaka till övik för min del, tillbaka till Mjölby för Sony's del. Vi hade en sjukt kul helg, det var verkligen underbart att komma iväg.

Jag hade stört lite pengar...eller snarare jag har. så har klarat mig precis i Stockholm och den här veckan fram till Freda kommer bli mycket, mycket knaper, men förmodligen intressant oxå :P

Vår kändisspotting gick för den delen mycket bra, på lördan såg vi Kalle kristiansson på debaser och i söndas såg vi Darin på kebabstället. Dessutom såg vi en hel del folk vi kände igen men inte kunde placera på NK.

lite oddsmässigt lågt, lixom va e dom totala oddsen för att Darin ska sitta på stockholms billigaste kebabhak samtidigt som vi?!? xD

Inte för jag bryr mig sådär jättemycke men de va nog den mest lyckade kändisspottingen på ett dygn nånsin :P Två idoltvåor inom loppet av ett dygn ^^ hehe

Har totalt fastnat för 30 Seconds to mars nu förresten gillade dom förut men nu är jag helt hooked igen, har lyssnat på dom varvat me MCR hela helgen och nu kan jag inte sluta...och dom kommer till P&L :D, fan va ja bara måste se dom då!

Och förresten, jag stängde av min spotify premium-prenumeration idag, urk va ont de gjorde, va fan nära på att börja tjuta när reklamen drog igång igen :( suger att vara såhär jävla fattig! Men på Freda ska ja aktivera min prenumeration igen, så jag ska nog överleva några dar nu!

Nu är det sista veckan i övik som gäller, lämnade in min dator idag och imorron ska ja börja planera hur jag ska packa och sånt, den här veckan ska ja även söka massa jobb, yey! Och ska försöka umgås me folk oxå förstås ;)

Ha de fint nu ;)

KRAM
Maja


My Chemical Romance – Mama
De gjorde en skitbra version på denna live :)

My Chemical Romance – Famous Last Words
Och denna med :), fullständigt lovely!

My Chemical Romance – Bulletproof Heart
De körde denna som extra-låt, min absoluta favvo från senaste plattan

My Chemical Romance – The Only Hope For Me Is You
Även denna, en ny favvo :)

My Chemical Romance – I'm Not Okay - I Promise Album Version
Absolut bästa ögonblicket på konserten, att skriksjunga sig hes till denna låt :P


Lyssna på 30 seconds to mars oxå ;)

30 Seconds To Mars – Night of the Hunter

30 Seconds To Mars – Hurricane

30 Seconds To Mars – The Kill

Och popterror

Popterror – Kanske är allt vi vet åt helvete

Och Autisterna

Autisterna – Himmelen





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0