Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din!

♥ Håkan Hellström ♥


Tjo på dig ;)

Det är nåt speciellt med Håkan Hellström, hur jag än gör kan jag inte sätta fingret på vad egentligen, han kan varken sjunga eller dansa men det gör lixom ingenting. Det blir istället det som blir det fina, det vackra med Håkan. Det han rör vid blir för mig till guld, varje gång.

Igårkväll va ja på konsert i Falun, i en underbart bra lokal i en total vårnatt. Det var snart tre år sedan jag såg Håkan sist, gnistan har de senaste månaderna falnat och jag har inte rikitgt känt mig sådär inne i låtarna som förut. Under första låten av konserten kände jag fortfarande detta, det var trångt, massor med folk, ja slutsålt. Folk skriker hest i öronen på mig och jag vill bara därifrån, sen börjar andra låten (kom igen lena) och något händer, jag är tillbaka, Håkan är tillbaka och stämningen blir plötsligt episkt underbar! Plötsligt är publiken inte så jobbig längre, inte trängseln heller. känslan av att vara så himla nära scenen infinner sig på riktigt och resten av showen är bara helt underbart bra. Idag kan jag lyssna på låtarna på ett annat sätt än innan och jag känner att jag via konserten fått en total nytändning, det här var alltså precis det jag behövde från Håkan, fina fina Håkan ♥!

Men en sak är säker, jag kommer aldrig att glömma den där första konserten med Håkan jag var på 2006, ingenting kan rikitgt toppa det, när han körde alla mina favoritlåtar och hela kvällen var så himla vacker, filmen jag har från den spelningen är den vackraste filmen jag har från någon konsert någonsin!

Igår var mycket fint, men alltför mycket show o manus, jag vill ha mer improvisation, mer variation från konsert till konsert. Håkan kör samma låtar varje konsert och samma snack, därför fungerar det bara att se honom med ett till två års mellanrum om man vill ha variation, ser jag honom i sommar igen kommer det förmodligen vara nästan samma konsert som igår, det tycker jag är tråkigt!

Men ändå, jag älskar Håkan!


Så till något helt annat, har spenderat resten av helgen med att läsa två mycket tjocka böcker om Peace & Love, det är väldigt intressant, vackra böcker och ger mig mer sporrning till att ta reda på va fan ja gör här och vad jag kan göra med min praktik här. Än så länge har jag haft praktik två dagar, det har varit omväldande och väldigt kul, har träffat offantligt många nya männsikor, alla är offantlig roliga, kärleksfulla och trevliga personer. En stor kontrast till min förra praktikplats mottagande "ja juste, ja hade nästan glömt att du skulle komma, du kan vänta utanför huset en stund" (ca två timmar bara). Här får man träffa massa härliga männsikor på en gång, man får en sjundedels skrivbord och en stol, vad mer kan man behöva lixom. Fick ju även egna böcker o kalender o sånt :)

På kvällen i Torsdas va de Little Marbles o Miss Li som ordnades i P&L:s regi, skitmysiga och roliga akter. Efter det hängde ja på gänget och hamnade på en pub inne i stan, där åt vi stekt ris och pratade på om alla möjliga saker, mycket trevligt, jag var hemma halv ett, lagom. Bara upp vid sju på Fredan o jobba till sex. Va oxå en grymt kul dag, men på kvällen va ja så trött av alla intryck att ja bara halvsov hela kvällen. sov jättelänge igår...och idag med :P

Ska bli kul o ha praktik imorron igen, känner mig lite nervös fortfarande men det ska nog bli bra :) Det blir vad man gör det till som sagt ;)

Nu ska ja ta o laga lite mat snart, så snart de blir tyst i köket så ja slipper träffa min granne eller snarare komma ivägen för henne. Hon springer som sagt ut ur rummet så fort ja kommer in o ja vill inte störa henne.

Kram o puss,
Fred o Kärlek
/Maja

Bäst igår:

Håkan Hellström – Kärlek Är ett Brev Skickat Tusen Gånger
Vad jag bryr mig om nu är att från samma säng, lyssna till samma regn...

Håkan Hellström – Jag Vet Inte Vem Jag Är Men jag Vet Att Jag Är Din
De kunde säga vad som helst till mig, de kunde dra åt helvete
men ett enda ont ord om dig har alltid fått mig upp i ringen


Håkan Hellström – Hurricane Gilbert
Visst känns det fint att va vid liv, en da till...

Håkan Hellström – Shelley
O vi går ut o brinner upp i natten, o skyller allt på våra fyllehuven, undanflykter o självanklagan...

Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg
Ta mig till kärlek, ta mig till dans, ge mig nåt som tar mig någonstans!
Fortfarande lätt, den bästa låten någonsin med Håkan!

Håkan Hellström – För Sent För Edelweiss
"Spelar det någon roll?
Nej kanske ingen
Kanske allt egentligen"



Ett visdomsord på vägen förresten:

"Be the change you wish to see in the world"
-Mahatma Gandhi




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0