Ja vakna upp o höll om en dunk gin men i drömmen ja just drömt höll ja om dig...

Håkan, åh min fina håkan ♥


Pjuh, visst en månad sen ja skrev sist, skyller på tidsbrist och låg internet-tillgång ;)

Så då tar vi nya tag ifrån där vi var sist, mitt i majas flyttkaos.
Den där flytten gick smidigt o bra tycker jag, rentav lite väl smidigt x)

Skolan slutade på Tisdagen, redovisningen gick bra och med en liten komplettering tror jag att vi blev godkända i starta eget kursen :P mamma kom runt halv tre på eftermiddan, hon började städa o ja packade.
På kvällen gick vi o käka pizza, gott o välbehövligt. sen städade vi o packade halva natten :P

På Onsdagen hade ja hyrt en lastbil, de va en STOR lätt lastbil xD allt fick plats, utpackandet gick mycket smidigt med bara små debakel som en apjobbig hiss och 5 minusgrader som gjorde att lastbilen va stelfrusen när vi hämta den 7:30 på morronen eftersom smartona inte hade satt i nån motorvärmare xD så de tog en halvtimme innan vi var iväg därifrån efter att ha klättrat upp på framdäcken o skrapat framrutan :P

Aja utpackandet gick smidigt iaf o de va inga problem att få in allt i förrådet :D skönt.
vi städade som dårar men tog de ändå ganska lugnt, va klara en halvtimme innan besiktningen som gick bra.
På kvällen tog vi promenade bort till förrådet och lämnade av mer grejer, ställde av väskorna där oxå eftersom vi skulle gå dit med täcken o sånt på morronen. Sen gick vi o käka på kinesrestaurangen i Övik, SJUKT bra service!!! helt underbart mysigt o god mat :D dit måste folk gå!

Sen gick vi hem o la oss på luftmadrass o liggunderlag. På morronen gick vi upp vid kvart i fyra eller nåt sånt och tog vårt pick o pack o gick till förrådet för att hämta våra väskor :), Bussen åkte 05:25 o vi va i Linköping ca 12 timmar senare alltså klockan 16:55 :)

Hade ett par underbara dagar i Linköping, blev disneykväll me mitt härliga underbara gäng, nästan alla kunde komma o vi hade de sjukt mysigt :P
Spenderade nästan en hel dag i Norrköping med Bim o hann även med att ha spelkväll hos pappa o söndasfika hos mormor o morfar. fick se mammas nya hus med, snacka om upplevelse :P men de kommer nog bli fint över en tio-årsperiod :P Bra att hon har något att ägna sig åt och att hon verkar nöjd :)

Sen tog ja nattåget på Söndagskvällen till Undersåker. Va framme efter ca 2-3 timmars komasömn vid 8:10 på morronen. Va upp o hälsade på hundarna på eftermiddan efter att jag hunnit flytta in o ligga o sova en timme i en riktig säng :P

På Tisdagen började praktiken på riktigt. dagar från 7:30 till 17/18 på kvällen :)
Är kul men sjukt slitigt. Härliga hundar o hårt jobb. lite som djurparksliv ungefär :P
efter en blott vecka blev det snö o den har stannat kvar :D kyligt har det blitt oxå.
18 minus va de igår när ja fyllde år :P kallt som fan!

En vanlig arbetsdag är:
mata valpar, plocka skit, plocka mer skit o sela på lite hundar som ska köra släde, packa in dom i transportbilen och sen när de har åkt iväg med bilen sela på fler hundar o sätta sig på fyrhjulingen o hålla sif fast där i två-tre timmar, sen socka av hundar o ge dom mat/vatten. Sen sela av hundar, släppa in dom, hänga upp selar. Käka lunch en timme o sen ta en promenad med valparna, sen låta alla valparna springa runt i rastgården o sedan injagning av valpar när de kommer tillbaka från slädturen. utsläpp av hundar ur transportbilen och insläpp i hundgårdarna. sen börja plocka skit igen o mata valparna. Sen e klockan runt halv sex o dan är slut :P

Ibland ser dagarna helt annorlunda ut men tre av fem av dagarna denna vecka har varit så.
Iaf så börjar jag alltid 7:30, förra veckan slutade jag efter lunch tre dar men de va nog en engångsföretéelse :P
Får se hur nästa vecka ser ut och om jag får lära mig köra släde snart.
Än så länge har det varit för mycket skarsnö för att dom ska tycka att de e rättvist att ja ska behöva lära mig på de, men snart så om snön behagar ligga kvar, vilket den verkar göra.

Hundarna har alla sina personligheter som alla djur o de finns ju 50 stycken plus valpar så de e många nya personligheter att lära känna och komma ihåg namnen på.
Vissa är jätteframåt o gosiga på en gång o vissa tar det lite längre tid för.

Igår va de min födelsedag, nummer 21 i ordningen. var en lång o kall dag :P höll på med valparna typ hela dan.
Hade ett genombrott med en hund som är jätteförsiktig o hittills bara vågat lukta på mig när jag är vänd bort från honom. Igår luktade han på min hand o sen ställde han sig med huvet mot min höft o ja fick klappa honom, så söt :) men han vågar fortfarande inte gå mot mig framifrån eller låta mig titta på honom men iaf de kändes kul :)
Vi åt fika på lunchen o ja fick 54 gratulationer på facebook! :D en bra dag :D

Har fortfarande inte kunnat kolla om ja fått något med posten eftersom att personalen här på hotellet inte behagar vara här just nu :P ja har ju egen ingång så dom måste lixom inte va här :S aja snart får ja de nog :P

mitt mobila bredband funkar iaf, men har telia start vilket betyder en dygnsavgift på 29 spänn så ska inte surfa sådär jätteofta, blir nog en dag varja helg. Fick födelsefdagspengar av morföräldrarna så ja har skaffat spotify premium nu i en månad, kan ja lyssna offline :D skönt :P O facebook i mobilen funkar nu oxå, KUL ;D

Nu börjar mitt blogginlägg ta slut, bilder finns på Facebook, albumet heter kort o gott "vinter 2010", bara att kolla in :)

Jo skulle ju skriva lite om valet av rubrik ja, känns lite ensamt här! ganska ensligt i mitt rum, visserligen mycke jobb men ändå lite ensamt, helgerna är superlånga och just den textrade har fastnat i mitt huve :P
Älskar Håkan, så ledsen över att jag missade hans konsär i huvestan för en vecka sen, hade varit totally awesome att vara där :P men aja, satsar på sommaren!!! :)

Håkan Hellström – Man måste dö några gånger innan man kan leva

Klassisk titel på en låt oxå, kommer hänga med mig länge!

Nu ska ja se om blodpuddingen fortfarande är ätbar eller om de blir potatismos, bönor o majs till lunch :P e sjukt hungrig :)

Ha de fint!
STOR KRAM
Maja

Nu finns popterror o Little Marbles på spotify förresten, härligt :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0