Ta va du vill, ja ta va du vill, GÖR DE! :)

♥Hihi, ANDREAS GREGA ♥ :)

Lätt bäst just nu :D


HEJ!

Förlåt för min frånvaro, var alltså över 7 veckor sen ja skrev sist.
Kan de vara för att tiden springer ifrån mig?!? :O

Praktiken var helt underbar till sista stunden, saknar de som fan men känns lite som ett kapitel som tagit slut.
Sista veckan jobbade ja 7 dagar i sträck och kom inte hem förän sen kväll, alltså runt nio/tio varje kväll.
Va fullständigt slut när ja va me på kulturskolans dag den 5 juni och nationaldagsfirandet den 6 :P

Veckan efter hade vi marscher på tisdagen o onsdagen, blev sammanlagt nio marscher om man räknar mellan den 4/6 och den 9/6, ja va me på åtta., va fullständigt slut sen. fatta åtta marsher på fyra dagar, me bara en ledi imellan. körde ju ut tudningar samtidigt oxå den veckan.
Hann med att klippa mig då oxå, O fixa allt inför lillebrors student.

Han tog studenten den 11/6, samma kväll repade ja me mumk, på lördan Käka vi jättestor o god midda på turisthotellet för att fira Lillebrors student, Morbrors 45-årrsdag o Morfars 85-årsdag.
Och sedan på Söndagen va de flygets dag, ja hade jättekul me min lilla kusin, saknar honom!
Just de va ju på stefans 30-årsfest hos emma o stefan i sörping oxå på lördan o sov över där :P

Blev en mycke hektisk vecka de där!

Veckan efter åkte ja till Övik, Jag hade inte tänkt att åka men möjligheterna dök upp och de blev som de blev.
Jag städade i tre dagar i sträck o njöt lite av solen o ljuset :) sen åkte ja hem o börja jobba igen samma natt.
Sen blev de 21-årsfest för Linda i Ljungsbro :) va kul :D

Veckan efter körde jag ut tidningar i skänninge, o så hade vi konsert i gästisparken :) De va visst missommar oxå :P

Den 27 åkte ja till Borlänge :D Äntligen, som ja längtat :D
Jag va jätterädd när ja skulle åka dit, va först då ja insett att ja skulle åka helt ensam :O
Satte mig på tåget breve en kille som ja snabbt uppfattade oxå skulle vara funktionär på Peace & Love.
Nångång på vägen kom de på ett antal tjejer som va jättefulla o ganska högljudda, de skulle besöka P&L.
Plötsligt säger en av tjejerna "Ja men dom kommer senare o några andra kompisar tänker planka in på torsda natt", då säger jag o killen brevid mig "Ja ska jobba då", i kör, xD, sen pratade vi resten av vägen :).
Vi hittade till mötet i borlänge med gemensamma lokalsinneutbyten och ja vi kom faktist dit tre minuter innan de skulle börja :O, tåget va grymt sent. mötet va intressant o sysselsatte det mesta av eftermiddan :P
Ja o Daniel bytte nummer men hördes inte resten av veckan.
De gick bra att sätta upp tältet själv sen, hade ju testat de på lördan :)

När ja skulle sova tänkte ja däremot "vilken dum idé, vafan gör ja här" ja va jättenervös inför o jobba på måndagen, men allt gick bra :D
Fick jobba ihop med en kille som hette Tony, han va militärpolis o väldigt duktig på de mesta, han hade dessutom varit där året innan så vi fick jättemycket o bra info av honom, Va två till personer med Li o Johan som jag verkligen gillade jättemycket, Vi hade helt o hållet samma musiksmak o hade massor o prata om vilket var väldigt kul :D däremot tog ja inga nummer eller hela namn, vilket ja bittert ångrade sen resten av veckan.
Jobbade inte mer med dem, Jobbade däremot med Tony både Onsda o Torsda natt när ja jobbade mellan 18-02:30 två nätter i rad. :) På Tisdan o onsdan slappade ja rätt mycke :) blev lite semester.

Första natten vi jobbade fick vi stå i ett övergångställe och dirigera trafik med ett trafikljus som just då inte fungerade så vi fick fakstist stoppa bilar och sedan folk om vartannat, va sjukt mycke kaos eftersom 6 pers blitt utslängda ur vår grupp och vi alltså va 6 man kort. Vi fick ingen avlösning och fick alltså springa o äta på fem minuter tjugo i tio, då hade jag inte ätit sedan fyra på eftermiddan så va ganska vinglig.
Jag åt medan jag stoppade folk, man håller ut armarna som en liten skolpolis så folk fattar att dom ska stanna eller så man lätt kan rycka tag i folk om dom skulle springa iaf. Vi fick tillsut rast och fick sitta ner tjugo minuter vid ett på natten :)

På Tordagen va ja på Hoffmaestro o chraa, sjukt kul, ruskigt bra live :D va sjukt mycke folk :P
Sedan på natten jobbade jag igen, Då fick vi patrullera mellan festivalområde o camping för att kolla att folk skötte sig och inte låg skadade någonstans. Vi fick även hoppa in vid övergånstället ibland när folkströmmen ökade till eller från festivalområdet. Jag pratade på radion nästan hela natten, va ju bra på de :)
Den här kvällen kunde vi avgå och äta när vi ville så tog de vid åtta när publikflödet borde vara lugnt. så fort vi ätit klart fick vi stå i övergångstället ett tag så dom som stod där kunde gå o äta. Kom sjukt mycke folk helt plötsligt, trafikerade hela gatan o de va fullt kaos men de blev bättre efter hand.

De va en ganska lugn natt, bara ett "sjukvårdsfall" där vi fick kalla på sjukvård o stanna hos en tjej som druckit lite för mycket, annars som sagt var mycket lugnt. Däremot blev de fullt kaos vid halv två, helt plötsligt när vi e nere vid huvudentrén hör ja att Kent spelar sin sista låt (mannen i den vita hatten), VAD! tänker jag, inte NU, den ska va om en halvtimme, plötsligt va konserten slut en halvtimme förtidigt över 20000 människor vällde ut och gick över hela rondellen vid huveentrén, va folk överallt, tur att vi var där o kunde hoppa in o hjälpa till o leda om folkmassan. Självklart va de en o annan som slapp över ändå men kaoset blev iaf mindre ganska snabbt.

De va två händelserika o omväxlande nätter, mycke kalla nätter va de me, konstigt att ja inte blev sjuk!
Det roligatse med jobbet var att man fick träffa så mycke folk, att se festivalen byggas upp.
När man stod där med händerna utsträckta som en skolpolis var de många som kom o sa "jaha du vill ha en kram", man fick jättemycke kramar, många va jättegulliga. De va en kille som gav mig en kram, sen vinglade han lite o sa "jag älskar dig", fan de va så sjukt sött hahaha, förgyllde hela min kväll x)

Fredagen o Lördagen Va ja på massor av konserter, ja hann med, i ordning:

Fredagen:
-Andreas Grega
Snacka om energi!
-Kings of convenience
Sjukt trista!
-Billy talent
lyssnade bara på avstånd!
-LILY ALLEN :D
Så SÖT :D ♥!
-Donkeyboy!
-Name the pet
Shit va ja dansa loss :)!
-Europe :D äntligen!
-The Ark ♥OLA♥!

Lördagen:
-Hästpojken
Stod längst fram :D ♥!
-Andreas Grega
Igen, fick mersmak :D så sjukt bra ♥!
-Martin Jondo
Skön reggae från tyskland :P
-Glebyg'n
me pappa :)
-Johnossi
RÖJ!
-Mando Diao
Skulle sett amanda Jenssen!
-Shout out louds
Underbara!
-MEW
Mycke bättre än jay-z :D ♥

Sen va ja trött :)

Träffa en kille som ja snacka me på the ark, va jättekul o trevlig men han va nog ganska mycke äldre än mig, men väldigt kul att snacka me nån som kände precis samma sak för ola (♥) och för sensate albumet (mindre bra!) o slapp ju va själv en stund iaf :) Skönt att inte va ensam om att fälla en tår på calleth you cometh I oxå :D

På Söndagen när ja skulle åka me bussen till resecentrum som gick från campingen :) så stod Daniel (från söndagen innan) där vid just den bussen ja skulle ta, lixom va e oddsen för de!, så slapp ja resa hem själv iaf, :D.

Har varit en underbar vecka o när ja kom hem o satte mig på Facebook tog de inte mer än tio minuter att hitta Li o Johan, letade i en Markus krunegård-grupp, hittade rätt direkt :O, haha, ja älskar Facebook, hjälper till när ödet glömmer bort att jobba :)
Bilder finns nu på Facebook ;)

Och nu e äntligen detta inlägg slut o ja kan börja plugga :D yey! xD
STOR KRAM
Maja
Fred o Kärlek!
PUSS!!!


Andreas Grega – Ta vad du vill

Shout Out Louds – Impossible
 
Johnossi – Man Must Dance

Name The Pet – Falling

Mew – Repeaterbeater

Andreas Grega – Rädslan

The Ark – Calleth You, Cometh I

HOFFMAESTRO – Highway man

Europe – New Love In Town

Skönt me lite ny o gammal musik :) Jävligt KUL :D ♥

Smeggis
2010-07-06 @ 17:59:14
URL: http://drillemor.zoomin.se

Bra jobbat!!! Både med blogg och allt jobb! Tror jag ska gå kurs i kreativitet hos dig... ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0