Vi står tysta framför skälet där sommaren tar slut...

♥ winnerbäck ♥


Det regnar och jag är i Övik. sommaren är slut o nu börjar den svarta mörka pluggtiden :(
Tur att ja har min klass att ta stöd emot och ha kul med, annars skulle det vara tomt och tyst o dött.

Okej så mycke har hunnit hända på tre veckor...
Ja var sjuk, länge, tillslut va ja frisk i typ fyra dar o sen blev ja dåli igen, yey.

Ja jobbade lite hit o dit, de va himpaåterträff(30/7), vi va 6 pers men vi hade en mysi o trevli kväll :)
Ja drog me mamma, olof o Charlie o klättrade i Sörsjön :D, va jättekul o tog fina bilder. (31/7)
De va skänninge Marken o ja va där me Sonia, hade en kul dag :) (4/8)

Sen blev de TYSKLAND och Heikendorf med MUMK :D (den 5-9/8)
Vi va bara borta fem dar och bara tre dar på festivalen.
Vi spelade väldigt mycket, 12 framföranden på tre dar.
tre på Fredan
fyra på Lördan
fem på Söndan...

Vi kom tvåa i både marsch o konsert o vi hade väldigt kul på efterfesten :)
säger bara "und wir flügt, flügt, flügt..." :) lätt bästa låten :)

Va kul att återkomma till Heikendorf men hoppas nu högt på Schweiz nästa år :P
Vore så sjukt kul att vara med på en sån megastor festival igen :P

Den 10/8 va ja me Bim hela kvällen, vi hade en jättebra kväll och lyckades till och med prata om allt skit som hänt för två år sen, det känns så bra att vi äntligen är där, vi är äntligen bästa vänner igen, jag har saknat det så mycket :) Så glad att jag vet var jag kan vända mig och att jag vet att det alltid finns en riktigt bra vän därhemma :) Vi gick förbi alla jobbiga platser, förbi sjukhuset o omgivningen runt ån, tillslut satt vi vid gumpekullabron och dränkte näckrosor med småsten :)

Sen drog Bim till Berlin några dar o ja stack till Göteborg över en dag, den 12/8.
Ja va me Cissi hela dan, åkte dit vid sju o åkte hem vid elva.
Hade en superbra dag, blev massa slumpvisa saker som hände.
Vi gick längs vattnet o såg på båtarna, gick jättelångt, gick till Feskekôrka o åt räk o kräft-sallad, sjukt gott :)
Sen gick vi till slottsskogen o såg på alla djuren där.
Så va klockan sex o vi kolla programmet för götebrorgskalaset som råkade va just dom dagarna.
Amanda Jenssen skulle va på Götplatsen vid åtta, lyckan va total :D
Vi hörde lite på Oskar Linnros först vid sex men sen gick vi o vänta på Amanda :)
De va en fin konsert, helt jävla underbar, sjukt kul :D
Efter Amanda åt vi korv, sen börja de regna så vi satte oss på marken i en busskur, när teddybears började startade vi ett luftband, jag på bas o Cissi på trummor, va roligt o härligt, o regnat öste ner.
Så sprang vi genom regnet till spårvagnen som var så fullproppad att vi inte betalade :)
Så åkte ja hem.

På morronen när ja kom hem halv fyra tog ja en kvarts powernap och sen vid fyra stack ja ut o jobbade.
Så vid niotiden på morronen somnande jag, halsontet hade då stigit till totalt.
nån gång mitt på dan drog vi till mormor o morfar o käkade kräftor.
Sen åkte ja hem o fixa lite hemma, så blev de förfest hos mig :D

Och utgång på Plaza, trist ställe men ja va full o nöjd.
Halsontet försvann med all sprit :P
Linda såg till att ja limmade på en korean genom att totalt knuffa in mig rätt i honom xD
haha ja snodde Anges span, fast hennes korean va ganska påstridig till skillnad från min, haha
Kände att ja utnyttjade honom lite, han ville ju bara dansa, haha, fan va ja fick jobba xD

Dagen efter gick ja upp vid elva o drog till Daniel i boxholm, kände mig rätt malplacerad men ändå trygg på nåt sjukt sätt, ja fann mig i situationen och va rätt nöjd med att krypa upp bevid honom o glo på film ihop me hans kompisar. Ja åkte rätt tidigt för ja skulle va duktig o lägga mig tidigt xD Daniel fick en puss innan ja åkte, det var sista gången vi sågs i sommar och ja borde ha tatt vara på det mer, ja vet!
o de där me att lägga sig tidigt slutade med att ja drog till kungsträggårn o såg på J'son, Oskar Linnros o Lazze ihop me Sonia, vi hade jättkul :D

På Söndan sov ja äntligen ut, då hade ja sovit sammanlagt 13 timmar på 3 dygn, så ja va lite slutkörd :P
På kvällen va ja hos pappa och senare på kvällen hade vi filmkväll hemma, såg samma film som på lördagen.
The Forbidden Kingdom me Jet Li o Jackie Chan, sjukt bra film, helkul :P

Så hade ja nått den sista veckan inann de e dax att börja skolan :P
På Måndan blev de spelkväll hemma hos Tina, me Bim, sara o Ingo :)
Va jobbigt att säga hejdå till Bim, saknar honom redan :P

På Tisdan såg mamma o ja på Notting hill ♥

På Onsdan den 18/8 åkte mamma o ja till stockholm.
Vi gick på skansen o på eftermiddan vid tre va ja me Louie en stund, va sjukt kul att ses igen.
Saknar honom redan igen :/
Sen på kvällen åkte ja till Yngve o Cecilia, lillkusinen var i total extas, va kul att se honom igen :P

På Torsdan va ja me Marielle hela dan, hade en jättefin o bra shoppingda i gamla stan :) ♥

På Fredan lekte je me Isak hela dan, nästan iaf. hade fått halsont igen :( 
Vid 17:30 gick min buss mot dövik :)
Va framme vid tjugo i ett på natten o släpade hem allt mitt pack.
Va helt slut men kunde inte gå o lägga mig förän runt halv tre. men sen sov ja till tio iaf :P

Ja va o mötte Jenny på station vid halv fyra och när vi burit hem hennes grejor gick vi o fikade.
Så vid halv sju gick ja, Frida, Karro o Monica till emelie.
Alla va trötta men vi försökte festa iaf.
Tillslut va vi iaf ja, Emelie, Jenny, Frida, Anna, Ida o Jimmy som gick ut.
Ja, Emelie, Frida o Jenny dansade nästan hela natten :) va kul...
Självklart dök Denniz upp men de sänkte inte kvällen totalt, fick lite kvälvningar först när ja såg honom men skrattade mest när han kom fram mitt i "Bad Romance" (som han alltid hatade när vi dansade i december), han la en hand på min axel o sa "de här e din låt", ett helt sjukt absurt ögonblick, de enda ja kunde svara va "mhm", xD Men han verkade iaf fatta att ja inte ville ha honom mer eftersom han dansa me andra resten av kvällen :)
Sen kom ja hem vid halv tre typ, åt blåbärs-yoghurt vilket ja surt fick ångra när ja vaknade vid fem o va tvungen att springa o spy :( usch! Sov till tolv sen, o va helt slut länge. Så piggna ja till o gick o handla igen :P
Så blev de åska helt plötsligt :O o sen tvättade ja :P

Och nu e ja klar me tre veckors tystnad...oj oj oj, blev ett rätt lagomt inlägg nu igen :P
Hoppas folk orkar läsa :P
Imorron blire skolan igen.
De blir mannaminne-utflykt, ska bli sjukt kul :D
Hoppas bara att förkylningen blir bättre över natten, har hosta nu, men halsontet har uaf gått över :)

Nu har ja lagt ett par timmar på detta inlägg och skitit i att plugga men ibland behövs de me, ja kan plugga när som helst :P kanske ska skriva några rader på rapporten nu, eller så ska ja plocka fram lite bilder från sommaren till framkallning :P, satsar nog på de senare ;)

Ha de BRA!
KRAM
Maja



Lars Winnerbäck – Elegi

So tell my love I'm leaving...:

Amanda Jenssen – For The Sun

♥ 
Lällän
2010-08-22 @ 22:54:41
URL: http://drillemor.zoomin.se

Yeeey, jag gillar mawjabloggar! Fattar inte hur du hinner med allt!!

Jag skrev ett långt och torrt reseinlägg i MIN blogg, haha, läs om du vill ;P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0