Är det såhär det blir när allting faller?

Thomas Stenström, årets svenska upptäckt :)
 
Hej :P
 
What, vad är nu detta? ett blogginlägg från mig??? Jag missade visst att liva upp min blogg förra året också. Gissar på att det inte kommer hända detta år heller, var inne på att börja skriva på engelska men har gjort det på min tumblr istället, ni vet där nästan ingen läser det. Jag tänkte köra en liten recap av 2014 i korta drag här och sedan tänkte jag ranka musik från året som gått och tillslut även film och bio, får se hur många inlägg det blir.
 
Så 2014 hoppades jag på att få lite mindre bergochdalbana och ett mer stabilt år, det var stabilare under första halvan i alla fall, innan allting föll, alltid något... 
 
så recap:
Såg Frozen på bio i den snyggaste 3D:n jag sett
Imperial State Electric på L'Orient 
Påbörjade ett sömprojekt som pågått hela året med bra resultat
Signering och konsert med All Time Low i Stockholm - bästa!
Såg akustiskt Hästpojken (akustiskt var 3 låtar sen blev det fest)
Var på OneRepublic med Sony i Stockholm, sjukt bra :)
Åkte till Falköping i Mars o December, alltid lika trevligt
Var i Göteborg en helg, träffade underbara kompisar och såg Timo sjunga Gärdestad
Var på Bråvallafestivalen med Sony, grymma dagar med sjukt bra konserter
Harry Potter-utställningen i Norrköping var väldigt trevlig och intressant
Var på diverse mindre spelningar med bla Miriam Bryant, The Royal Concept, Moto Boy, Guldgossen mfl
Hann även med både Alvastra Krönikespel och Shakespeare på Gräsgården
Såg och träffade Jamie Meyer på Motalafestivalen, solig och bra dag :)
Yngsta brorsan (16år) flyttade till USA och går nu i high school där
Drog ut en tand efter svåra smärtor från den tanden som slipades av 2013
Åkte till Tyskland med musikkåren, hade bihåleproblem och sjuk värk efter tandutdragningen
Var på Borkhultsfestivalen, hade bihåleinflammation men var ändå en sjukt bra kväll
Det var val i Sverige och det kändes som att vinna men att förlora på samma gång
Jag fick problem med lågt blodtryck och fick flera allvarliga blodtrycksfall på kort tid
Jag fick halsfluss med infektion som påverkade mage och hela kroppen
Var på James Blunt med full halsfluss, satt mest och kämpade för att inte spy hela konserten
Penicillinet slog ut allt, fick svampinfektioner och virusinfektioner
Var sjukskriven i fem veckor totalt som dessutom innehöll mycket tjafs med läkare 
Var på Ed Sheeran med Sony i Stockholm, var grymt att äntligen få se honom och att orka med det
Försökte börja jobba men insåg att det inte var värt det så satsade allt på att söka jobb istället
Avsltuar året som tjänsteledig med hopp om att komma in på någon utbildning till våren
 
Så det var som sagt rätt stabilt tills allt gick åt helvete, var dock instressant att se hur mycket som kan gå åt helvete bara på en större infektion, jag mådde mycket dåligt psykiskt under min sjukdomstid och jag är glad att jag är friskare nu, hoppas detta år blir mer hälsosamt och att jag inte måste återgå till tidningarna. Jag hoppas på förändring, en ny framtid. Vore så skönt om det gick min väg nu :)
 
Så, ska skriva ett inlägg till för musik o ett för film, blir så sjukt långt annars!
 
Puss
Maja
 
Rubriklåten:
Thomas Stenström – När allting faller
 
Bubblare till rubriklåt:
OneRepublic – All Fall Down
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0