If I'm so wrong, how can you listen all night long?

♥ My Chemical Romance ♥
 
Hej igen ;)
 
Så nu ska jag gå igenom film och musik för år 2013, börjar med musik ;)
När ni läser förra året menar jag 2012 och när ni läser i år menar jag 2013!
 
Bästa Konsert
Svår kategori som vanligt men här är Fall Out Boy de starkaste. Däremot var det sjukt kul att se Scooter, Håkan Hellström och IAMX. Var även mycket trevligt att återse Miles Kane :D I år var denna kategori inte lika svår, har bara varit på en större festival i år och tyvärr inte på så många konserter, har varit lite skralt med stålar och vissa saker har inte blivit riktigt som planerat alla gånger ;)
 
Bästa klubbgig
Har varit på ganska många mindre klubbgig i år så lägger till den kategorin :) Artister som Nordpolen, Kite och Kristian Anttila har varit höjdpunkterna och då Kristian Anttila som bästa :D
 
Bästa Album
Miles Kane - Don't forget who you are, helt klart! Men Arctic Monkeys med AM, Fall Out Boy med Save Rock and roll och Panic! at the disco med Too weird to live too rare to die är definitiva favoriter med ;)
Även svenska artister som Håkan Hellström, Hästpojken och Oskar Linnros bör nämnas :P
 
Bästa låt
Omöjlig kategori, jag hade min sommarhymn, Hoffmaestro med dreams men den tröttnade jag på rätt snabbt. Låten Girls med the 1975 kan jag inte tröttna på, den är riktigt bra, Panic! at the disco's Nicotine och Fall Out Boy's Alone Together hör oxå hit ;) Och självklart Arctic Monkeys med Why'd you only call me when you're high!
 
Sämsta album som jag förväntat mig skulle vara bra
Dregens soloskiva, alla säger att den är genialisk och så bra men jag förstår den inte alls. Låtarna tilltalar mig inte :/ Däremot är den sjukt snygg och signerad så den står framme i min CD-hylla och det var riktigt kul att träffa Dregen igen, han e så himlans trevlig :)
 
Sämsta konsert som jag förväntat mig skulle vara bra
Jag förväntade mig inte att Bloodhound Gang skulle vara bra så dem kvalar inte ens in här x) Däremot så får jag ge en känga till 30 Seconds To Mars här, Jared hade inte en ton rätt de första tre låtarna men efter det blev det bättre och det är ju Jared, jag tycker om dem ändå och det var en fantastisk kväll men just den där starten gjorde att man blev lite avtrubbad och det gör mig inte så sugen att betala för en "rikitig" konsert med dem nu när de kommer till Stockholm i mars, om jag åker dit är det för att jag inte kan hålla mig ifrån Jared ;) haha
 
Från Hatkärlek till ren kärlek
Förr året var det Markus Krunegård och i år Kristian Anttila. Jag har aldrig riktigt förstått mig på Anttila men på en liten intim spelning på L'orient i februari tog han mitt hjärta med storm :) Han är bara så himla fin och hans låtar är fullständigt fanatstiska <3 Dessutom fick jag både signering, kram o pratstund när han var här i november, så sjukt underbar människa och så genuin och jordnära på något sätt :) FIN!
 
Bästa upptäckt
Pierce the veil, jag borde ha lyssnat på dem så mycket längre, sjukt bra är dem!
 
Årets mest överskattade låt och artist
LÄTT! Blurred Lines, för i helvete! Ja jag hatar den låten med kraft, den texten och den videon, det är så fruktansvärt hemskt att Robin Thicke har försökt bli berömd i 10 år men det är inte förän nu när han bestämt sig för att sjunka så lågt han kan tänka sig som alla plötsligt älskar honom. Fy på världen :/
 
Mest underskattade artist
Jag tycker att fler borde lyssna på Marigold och The Neverdies. De är båda riktigt jäkla bra. Sedan så tycker jag det är synd att pop/punk är så litet i Sverige. Så fort jag nämner Fall Out Boy så har ingen nån aning om vilka det är eller så har de en förutfattat mening om det (den där emo-skiten) Varför spelas inte deras låtar på radio? Varför måste jag alltid leta fram allt själv om den musiken jag gillar?!?
 
Bästa Singer/songwriter
Samma som förra året - Ed Sheeran och Jake Bugg men lägger till Nina Nesbitt, Ben McKelvey och Tom Odell oxå!
 
Musikaliska sorger
Lägger till den här i år eftersom att jag känner att det varit ett tungt år. My Chemical Romance tog avsked i mars, Peace & Love lade ner i Maj och Kristian Gidlund dog i September. Vet inte vad jag kan säga mer om dessa saker mer än att 2013 har känts tungt.
 
Bästa musikvideo
http://www.youtube.com/watch?v=M8ibw5yJE3o DEN!
http://www.youtube.com/watch?v=p4wTRbW0aos Och den!
http://www.youtube.com/watch?v=ejdOAvl5by0 Skön video!
 
Bästa dansvideo
http://www.youtube.com/watch?v=hzRnQkapZik  Yanis Marshall!
 
Bäst på Youtube
Matthew Lush/Nick Laws - Lush 
Yanis Marshall
Davey Wavey
Will & RJ - Shep689
Ylvis (TV Norge)
och den här: http://www.youtube.com/watch?v=R4ajQ-foj2Q
 
Sådär! Nu är jag klar med musiken, nästa inlägg blir filmer ;) 
 
Gott Nytt År!
Kram o Puss 
Maja
 
Rubriklåten:
My Chemical Romance – Disenchanted
 
"Lite" låtar:
 
Fall Out Boy – Alone Together
Fall Out Boy – The Phoenix
Ecstasy – Shinjuku Bride
MS MR – Hurricane
The Naked And Famous – Young Blood
Kodaline – High Hopes
Zackarias – Kontroll
Placebo – Too Many Friends
Sleeping With Sirens – If You Can't Hang
The 1975 – Sex - Spotify Sessions Curated by Jim Eno
Nordpolen – Försöker dölja
Kelly Clarkson – People Like Us
Kim Cesarion – Undressed
Miles Kane – Don't Forget Who You Are
The Strokes – Welcome To Japan
HOFFMAESTRO – Dreams
Original High Five – Life On the Run
Tribes – Dancehall
New Politics – Harlem
Pierce The Veil – Bulls in the Bronx
HIM – All Lips Go Blue
Tom Odell – Grow Old With Me
Panic! At The Disco – This Is Gospel
Arctic Monkeys – Why'd You Only Call Me When You're High?
Robin Stjernberg – Pieces
Norlie & KKV – Nej
Panda Da Panda – Rånare
Ylvis – The Fox (What Does The Fox Say?)
All Time Low – A Love Like War (feat. Vic Fuentes)
The 1975 – Girls
Cute Is What We Aim For – A Closed My Mind WITH an Open Mouth
Nordpolen – På Nordpolen
Avicii – Lay Me Down
Birdy – Wings
Lorentz & Sakarias – Sommarsnö
Jake Bugg – What Doesn't Kill You
The Neverdies – STHLM
Kristian Anttila – Säg Nej Till Mig (feat. El Perro Del Mar)
The Wombats – Your Body Is A Weapon
James Blunt – Bonfire Heart
Cage The Elephant – Come A Little Closer
Name The Pet – So Slow
Eminem – Survival
Lupe Fiasco – Old School Love (feat. Ed Sheeran)
Eminem – The Monster
Lady Gaga – Venus
Britney Spears – Perfume
Marigold – City Farewell
Ed Sheeran – I See Fire
Lily Allen – Hard Out Here
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0