Om himlen finns är jag förlorad

Så känn ingen sorg... 
 
 
Håkan, Håkan, som alltid, det finaste som finns. Det är klart att en film på Håkans låtar blir fantastisk, något annat hade varit fullständigt omöjligt men att den skulle bli så fantastisk som den blev, det hade jag aldrig vågat hoppas på ens i min vildaste fantasi!
 
Var på bio i Fredags, ensam. Så skönt!
 
Det var verkligen så superfint allting, alla i publiken var som uppslukade av filmen, jag med. Man försvann in i den världen, allt kändes nära verkligheten, till och med talande räkor...
 
Då har man lyckats när något så absurt och knäppt blir roligt, känslosamt och kärleksfullt. När man kastas från känsla till känsla, som en bergodalbana, plötsligt gråter man sedan gapskrattar man för att i nästa sekund sitta och bita på naglarna av spänning. Verkligen en total upplevelse, en av de bästa filmer jag sett!
 
Allt var verkligen så bra, de hade fångat personligheterna så bra. Jag har läst att folk tycker Eva är för stereotypisk, jag har alltid sett henne som en drömfigur, hon är inte riktigt på riktigt men på något sätt finns hon, hon ska vara sån. Hon är ju en prinsessa i nylackerade skor, klart hon ska vara precis så som hon är i filmen. Håkan, förlåt Pål, de är fan extremt lika, men åh, Adam Lundgren alltså, så störigt bra på att gå in i en roll, ta upp dialekten, rörelsmönstret, allt. Så snyggt. Och Johnnys illmarighet och goa sätt och Lenas jävlaranamma och kämpaglöd, så jävla bra :)
 
Jag ska se den igen, snart, vill tillbaka in i den drömska dimman som jag var i när jag såg den och som jag var kvar i när jag gick hem. Jag dansade hem, gick som på moln. 
 
Det enda jag kan säga som kan vara en liten gnällning är att Brännö Serenad aldrig sjöngs ut men det är nog bara för det är en av mina favoritlåtar med Håkan. Sen har en midsommarnatsdröm för mig alltid varit en glad låt så även denna gång fick den mig att garva sönder mitt i tårarna, men det var mest bara härligt...
 
Jag älskade att det fanns med massa texter i replikerna och andra subtila referenser. En som jag inte tog in föräns flera timmar efter filmen när textraden "Johnny jag gillar dig, du har ett svart moln över dig" drev genom mitt huvud och jag såg scenen där Johnny målar ett svart moln på väggen och sätter sig under det. Jag tänkte inte på det alls när jag såg filmen men det kom i efterhand :) 
 
Repliker som "Jag vet vilken dy hon varit i så glöm det!" och "Om du vill ha en idiot, lägg din hand i min" var sådana där hjärtat slog lite extra hårt, så snyggt, så vackert.
 
Håkan och Ebbots cameo och Håkans gästspel var oxå väldigt roligt, vackert och bra. 
 
Tack till alla som gjorde den här filmen till verklighet, ni fick mitt Håkan-hjärta att brinna starkare än vad jag trodde var möjligt och ni har verkligen tagit låtarna till era och tolkat dem så himla snyggt :)
 
Maja=Glad!
 
Puss
Maja
 
Håkan Hellström – Bara Dårar Rusar In
Håkan Hellström – Jag vet vilken dy hon varit i
Håkan Hellström – För Sent För Edelweiss
Håkan Hellström – Brännö Serenad
Håkan Hellström – Jag Vet Inte Vem Jag Är Men jag Vet Att Jag Är Din
Håkan Hellström – En Midsommarnattsdröm
Håkan Hellström – Jag Hatar Att Jag Älskar Dig Och Jag Älskar Dig Så Mycket Att Jag Hatar Mig
Håkan Hellström – Jag Har Varit I Alla Städer
Håkan Hellström – Kom Igen Lena!
Håkan Hellström – Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg
Håkan Hellström – Ramlar
 
Se trailern, se filmen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=5FqkRSAbkFQ
 
Jag tror när vi går genom tiden att det bästa inte hänt än! ;)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0