Sometimes I want to disappear

Foster The People ♥
 
Hejsan :) 
 
Jag är självklart inte klar med min sommartillbakablick ;)
 
Nu har jag anlänt till min lilla semester, 2 veckor tror jag det blev. Det behövdes efter att de tre första veckorna gått ut på Peace & Love och Schweiz-resa. När jag kom hem från Schweiz var jag helt slut och väldigt förkyld så jag sov i flera dagar. Framåt Söndagen lyckades jag ta mig upp och på Måndagen åkte jag ut till torpet för att försvinna ett tag. Efter att i tre veckors tid ha haft massa människor nära inpå så var det enda rätta att fly fältet. 
 
Det finns inte så speciellt mycket att säga, det var tankar och mys mest. Det är mörkt ute på landet och jag sov dåligt eftersom jag är mörkrädd och vågade inte promenera ute sent på kvällen. Det var tur att Lilly kom och hälsade på från Torsdagen till Lördagen. Vi hade bra dagar :D Väldigt mycket skratt, promenader, äventyr, lite vätternbad och rolig mat. 
 
En av de absoluta lågvattenmärkena under de tre dagarna var när det kom in en enorm bålgeting vilket gjorde att jag fick panik och retirerade ut ur torpet och Lilly följde efter mig, det började regna och vi vågade inte gå in på en lång stund och när vi tillslut gjorde det så gick vi runt och slog på allt men den var borta och vi hade överlevt. Skrattade mycket åt oss själva både då och i efterhand, det blev trots allt ett roligt och sjukt minne :)
 
Vi hade i alla fall väldigt roligt och det var verkligen bra dagar därute :) 
 
På Lördagen var det dax att åka hem eftersom jag skulle på fest på kvällen, tillbaka till verkligheten eller overkligheten kanske. Så det blev fest hos Linda o Christopher, jag drack alkohol för enda gången denna sommar. Tyckte att när jag faktist var ledig och vi skulle ut på krogen och allt att jag väl kunde få, men jag tog det lagomt lugnt... typ... hahahaha. Det var en kontrollerad fylla tills en timme innan vi skulle gå hem då det blev en shot jäger, var onykter när jag vaknade, hatar att vara det. Tur att jag inte dricker så ofta, det här var ju typ den femte gången i år och jag har inte druckit alkohol sedan dess. 
 
För mig är det viktigt att poängtera detta och skryta lite om att jag inte har haft några urspårade fyllor eller blivit sjuk när jag druckit i år. Det är en del i att vara stolt över mig själv och att ta hand om mig själv eftersom jag inte gjorde det förra året. Bara en liten fotnot ;)
 
Efter festen tog jag det lugnt, chillade och bara var hemma i Linköping i två dagar. Behövde vara hemma och ladda om. På Tisdagen åkte jag o Lilly till Stockholm, jag skulle vara där ett par dagar och hon skulle bara hänga med över dagen. Vi möttes upp med Lizette och gick en långpromenad runt djurgården, det var en extremt varm och fuktig dag. Just den veckan var en riktig tropisk sommarvecka även om man knappt minns det nu då det känns som att hela sommaren bara regnade bort. 
 
Dagen efter hängde jag mest runt på stan i Stockholm, umgicks med min stad lixom och tog det lugnt. Var jäkligt trött så någon gång mitt på dagen fick jag åka tillbax till min sovsal på vandrahemmet och ligga där o ta igen mig ett tag innan jag kunde åka till SF-bokhandeln o spendera en hel del tid där och så även på Bengans skivbutik. Någonstans framåt kvällen hörde Jocke av sig så jag hängde hos honom resten av kvällen, kom nog tillbax till vandrarhemmet runt två på natten. 
 
På Torsdagen åkte jag ut till min morbror, hans fru och min lilla kusin. Ja så liten är han ju inte längre, fyller snart åtta år nu men ni vet hur det är ;) Jag var där hela dagen, vi promenerade, lekte, badade och grillade. Vad jag minns så tog jag sista bussen hem till Linköping.
 
Väl hemma så sov jag mycket och länge, hade bara tre dagar kvar till det var dax att börja jobba igen och på fredagskvällen blev det KENT-konsert. Det var så mysigt att återse mitt fina favvo-band. och det var en helt magisk konsert :D Det var vackert att få höra utan dina andetag live igen mest eftersom de inte körde den på P&L när jag oxå såg dem. Det är underbart vackert att se KENT, det finns få saker som kan slå det. Jag stod typ längst fram, jag har aldrig kommit närmare än såhär lixom :)
 
Den sista helgen på semestern tog jag det mest lugnt, laddade inför jobbet. Det var sjukt jobbigt att börja igen men det gick bra :) Var lite småskönt på ett sätt oxå förstås att få tillbaka rutiner och sånt.
 
Sen var det Skännige Marken, Keep It Loud, Stadsfest, München Hoben, Winnerbäck i Vidingsjö och annat kul :) Så bara för ja började jobba var ju inte de roliga slut :P Jag kommer inte att gå igenom de sakerna nu, kanske att jag gör det någon annan gång, får se ;) Winnerbäck var magiskt förstås :D
 
I slutet av augusti började Tyska-kursen på nybörjarnivå på LIU - Linköpings Universitet.
Det har jag aldrig ångrat och den håller ju på i ett år så det är väl tur. Jag har väldigt roligt där :D
 
Så nu har jag väl dravlat klart för stunden, jag tror jag kan gå tillbaka till det vanliga nu och blogga om ditten o datten då och då nu i någon form av realtid ;) hehe
 
Lägger in lite musik som snurrat i min spelare under sommaren ;) Sedan lägger jag även in några tidigare opublicerade bilder här oxå, nåt kul ska ni väl ha ;)
 
Stor Kram o Puss
Maja
 
Foster The People – Houdini
Rubriklåten
 
Norlie & KKV – När jag går ner
French Films – Escape in the Afternoon
King Charles – Coco Chitty
Love Antell – Kastar sten
Lilla Sällskapet – Jag vill ut
Of Monsters And Men – Little Talks
Icona Pop – I Love It
Marina and The Diamonds – Are You Satisfied?
The Stone Roses – I Wanna Be Adored
Miles Kane – Colour Of The Trap
The Vaccines – No Hope
The Vaccines – Teenage Icon
Ben Howard – Keep Your Head Up
The View – Underneath the Lights
Tribes – When My Day Comes
P!nk – Blow Me (One Last Kiss) - Explicit Version
Original High Five – Idiot Disease
Original High Five – Atmosphere
Norlie & KKV – Hon vill vara du
 
Jag vill inte vara rädd
Kent-listan :)
 
Gråa dagar skyndar aldrig på...
Winneräck-listan :P
 
Och så lite bilder var det;
 
 

 
Och äntligen fick Lilly sin vilja igenom, what can I say... I'm your bitch lixom xD hahahaha!
 
Lilly
2012-10-06 @ 23:31:19
URL: http://drillemor.wordpress.com

SÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN! :D Ah, meinen gott...
Vi har varit grymt sociala i sommar, kanske inte ska träffas den 19e trots allt? ;D

Svar: Hunny, are you really tired of me?!? JO klart vi ska ses då, får lätt abstinens efter denna sommar. Har som du säger varit mycket du o ja denna sommar :D Har blivit van vid att ha dig around du vet, så du MÅSTE komma den 19de ;D hehe
LonelyLintu




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0