What clowns are we?

BeDe-Hjärta! (Broder Daniel) ♥
 
Hej!
 
Jag har lite svårt att skriva här för stunden, de händer inte så fasligt mycket i mitt liv som är sådär värt att skrivas ner just nu. Jag gör saker, ja har kul, ja lever mitt liv lixom. 
 
Igår klädde jag upp mig till "panda"-tjej, den där stilen jag totalt missade för jag upptäckte Broder Daniel 2 år för sent. I samma veva som jag  på riktigt upptäckte dem dog Anders Göthberg som var gitarrist i bandet. Jag vet att jag bönade och bad om att få åka på den där sista konserten men det blev aldrig så. Jag har alltid ångrat att jag inte förstod mig på dem redan i högstadiet, att jag var så sjukt inne i min punk/rock-period att jag lixom inte klarade av något annat, att jag inte såg något annat. Jag förstår inte och jag kommer nog aldrig riktigt att förstå hur jag kunde missa dem så hårt men jag har försökt ta igen det sedan dess.
 
Förra året spelade Henrik Berggren (sångaren i Broder Daniel) på Peace & Love - festivalen och jag var där, jag såg, jag grät. Brevid mig stod en tjej som grät så tårarna sprutade, det syntes att hon varit med på den tiden som BD fanns, jag kunde inget annat göra än att hålla om henne ett bra tag efter de sista tonerna klingat ut. Jag visste inte vem hon var, det spelade ingen roll. 
 
I december kommer Henrik till Linköping, det känns som det overkligaste ever men jag ska göra mitt absolut bästa för att få vara där då. Kanske blir de en stjärna under ena ögat men inte fyra under varje. Det var kul för en kväll men det känns på något sätt falskt att anamma en stil som för länge sedan dött även om det bara skulle vara för en kväll :P 
 
Det finns en bok som heter "Broder Daniel - when we were winning" , det är nog den bästa biografi som jag läst. Den innehåller intervjuer och underbara historier. Den boken bör man läsa! 
 
Lägger in några BD-låtar här nedan o en o annan bild ;) 
 
 
  
Henrik Berggren
 
Anders i mitten!
 
 
 
 
(Ja jag vet att jag har Kent-knappar men de passar oxå in i panda-stilen :P )
 
Puss o kram!
Maja
 
"How can they know 
If you don`t show
Who can notice
Where your heart is

Who will miss us
When we`re all gone
Who`ll remember
Who we all were"
 
Lilly
2012-11-04 @ 20:35:50
URL: http://drillemor.wordpress.com

Läst! ;)

Svar: BRA :D
LonelyLintu




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0