Inget är på riktigt när man lever som vi lever här!

Hästpojken :) ♥

 

Hejsan alla =)

Det är nu 1 vecka kvar till festivalen drar igång, så ni fattar att de är lite svårt att hinna med att blogga, men är man pigg en sen söndakväll så kan man ju lika gärna passa på att skriva lite ;)

Så för att hoppa en bit, minns inte när ja skrev sist men iaf så de som hänt den senaste månaden är att ja jobbat, mycket. Sen har ja tatt examen. Turak-13 no more :D =( :S!

Känns sjukt skönt på ett sätt och själva människorna som ja vill träffa igen kommer jag att få träffa igen så det är lugnt, klart det inte blir samma sak men övik kommer att finnas kvar och många av de viktigaste i mitt hjärta är kvar där =) Andra har dratt vidare.  Men ja kommer att träffa de ja vill träffa igen som sagt, det ska jag se till! =)

Sedan har min lillebror tagit studenten så ja va tvungen att fara hem igen, ett jävla flängande x) Var en rolig student. Fredagen var helt underbar, först tåg mellan 05:56-10:30, sen lillebrors student, sen äta, så träffa min underbara Sony och sen spendera resten av kvällen med Bim =) och sen iväg till nya lägenheten o se den, o köra automatväxlad volvo och så satt ja o brorsan uppe till tre också = maxad Fredag x) Lördagen va lugnare, middag på eftermiddan i Hästholmen – lovely och söndagen åkte ja tillbaka. Tillbaka till Borlänge =) Och mitt underbara jobb!

För ja, det är sjukt underbart att jobba med Peace & Love, alla är så kärleksfulla o mysiga och alla verkar genuint älska sitt jobb. Har inte ens en sekund känt att ”idag går ja bara dit för ja får lön”, tänker inte ens på pengar i det här, det är för kul att hålla på med. Det är faktist det första jobb ja har haft där ja känner det så här bra =)

Det känns vemodigt att det bara är tre veckor kvar till jag åker vidare mot Arvikafestivalen och sommaren.  Tror jag ska försöka va hemma lite i augusti o bara va ledig…nån vecka eller två iaf ;) Så ska man ju skaffa sig ett liv med men ja gissar på att ja kommer tröttna o sticka igen x), aja bara jag har kul och triva med mitt liv, arbetslös ska jag aldrig mer titulera mig det är iaf ett som är säkert!

Iaf, igår var det kick-off på jobbet. Totalt Ka-ra-tee-full som min bästaste på kontoret skulle sagt x) Helt underbart och väldigt mycke fylla, fast ja relativt lugnt va de ju. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som var bäst med kvällen, kanske var det allas Ka-ra-tee-fylla, kanske var det säkerhetschefen som blev köpt och ikläddes en rosa enhörningsdräkt, eller kanske rentav när ”nötterna hamnade nedanför marken”, eller varför inte när ja blev hembjuden på ”en efterfest bara du o ja, ja menar inget sexuellt nu, vi ska bara tjöta o spela skivor” xD Det kan också ha varit den ”vackra” killkyssen precis innan vi gick men nog mest en ka-ra-tee-full kollega som hängde på alla och förtvivlat skrek ut sin sorg över att två tjejer inte hånglade med varandra…. Att jag drack så mycket att jag var tvungen att uppehålla mig på toaletten i över 40 minuter eftersom jag för det första inte ens kunde stå upp och för det andra inte kunde sluta spy var däremot inte så awesome, men det var ju redan vid elva, kvällen var ung och kunde sedan fortsätta i en roligare stil =) x)

Idag har jag tagit det ytterst lugnt, var ganska bakis förut idag, nu är det däremot lugnt o snart ska ja sova :P Laddar ju upp detta inlägg i efterhand så ni får läsa ”igår” där det står idag och idag där det står ”imorgon”.

Imorgon blir en intressant och lång dag, funktionärer, funktionärsansvariga och kanslipersonal som börjar, blir många nya ansikten och så ska vi flytta mitt i alltihop, aja vi börjar iaf få gratis mat imorron, ska bli sjukt najs =) :P

Nu tänkte ja inte skriva mer ;)

Om en vecka smäller det :D, känns nervigt men oxå ofantligt kul, egentligen är det ju det som är målet, nån gång måste man ju nå det =)

Ha det fint nu ;)

Stor Kram och massor med Fred o Kärlek på er alla!

// Maja

Hästpojken – Cancerkropp
Rubriklåten :)

Vagabond – Vagabond
Ett band som heter Marigold, en kille som ja jobbar med som sjunger, sjukt underbart bra =) På Onsdag är det release-fest för deras skiva, ska bli kul =) !

Veronica Maggio – Nöjd? - Radio Version

En asgammal låt som osar Maja på lång väg, helt sinnessjukt sant!

Elliot – Kent

En vän till mig som har ett band, gillar verkligen den här låten =)

Serenades – Birds

Asså jag förstår inte, varför gör Markus Krunegård o Shout out louds sångare detta? Är inte alls så bra som de är i sina vanliga konstellationer men rätt mysig dock :P kommer till P&L!

All Time Low – Weightless

Dessa skulle va kul att se på P&L…om jag skulle råka hinna med :P

The Attic – In Your Eyes

Och det fruktansvärda, Om sanningen ska fram så är det här Eric Amarillo och jag älskade honom när ja 15-17 år, jag visste bara inte om det x) Känns creepy nu när man vet xD

Veronica Maggio – Satan i gatan

Och så lite mer Maggio, är helt fast! Vill gärna se henne på P&L men hon ligger inte på prio ett så ja lär missa henne :P

I Blame Coco – Quicker

Det här däremot, jag blir sjukt lessen om ja missar henne, superüberbra!

30 Seconds To Mars – Night of the Hunter

Och dom blir ja också rätt lessen om ja missar, men ja dör inte x)

Massor av musiktips ju, lyssna på ;)

Smegal
2011-06-20 @ 22:01:02
URL: http://drillemor.wordpress.com

Wohoooooooo en Majablogg! :D

Haha, hoppas det fortsätter i samma awesome stil, och kom ihåg att göra allt jag inte skulle göra! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0