Reality Is Wrong, DREAMS Are For Real!

(Tupac Shakur) ♥ Peace & Love ♥

Det går inte att skriva bara ett inlägg nu, det har hänt för mycket på fyra snabba veckor!

Så jag srkiver två, det här första handlar om Peace & Love och nästa kommer att handla om roadtrip genom Sverige och Hultsfredsfestivalen ;)

Så För fyra veckor sedan var det en vecka kvar till festival, jag var så nervös och taggad att jag inte sov nästan nåt mellan måndagen och torsdagen den veckan, på torsdagskvällen slappnade jag dock av och somnade, sedan sov jag försträffligt resten av festivaltiden!

Det är svårt att skriva om allt som hände under P&L, det är så mycket och så intensivt, såhär i efterhand är det dessutom lite sorgligt för det är över för i år ;) Iaf, Lillebror var på festivalen och bodde hos mig, det var superkul att ha honom där och skönt att ibland kunna ta en paus och bara umgås med någon utomstående ett tag. Jag älskar alla jag jobbat med och jag älskar det jobb jag haft men ibland blir det intensivt och man måste få ta pauser då och då.

Jag trodde innan festivalen att jag inte skulle hinna se någonting men jag hann se mer denna gång än förra året, jag fick uppleva alla kvällar/nätter med konserter och sånt förutom Tisdagen då. Det var Måndagen, Tisdagen och Söndagen som var mina härsigaste dagar.

Måndagen var värst, jag gjorde allt samtidigt och fixade en hel del grejer, massa grejer gick åt helvete och allt krisade, dessutom lades Arvikafestivalen ner den dagen och mitt nervösa sammanbrott där Jenny fick ta hand om mig för jag grät okontrollerat var oundvikligt. Tackar Jenny för hon är en av de finaste männsikor jag vet och jag saknar henne massor! ♥

Tisdagen var oxå rätt krisig, jag försökte sätta upp anslag men alla häftpistoler gick sönder samtidigt och maten var slut så jag var sjukt hungrig, det löste sig däremot och framåt kvällen hade ja kontroll på läget och koll på hur jag skulle lägga upp mitt arbete.

Onsdagen-Lördagen hade ja kontroll på läget och mitt jobb gick snabbt och lätt, började jobba runt 9:30 varje morgon och var klar runt 15-16, Det jag hade som ansvarighetsområde var att sätta upp anslag o funkisblad på anslagstavlor, sedan att vara tillgänglig för allehanda sysslor såsom att hjälpa till att göra skyltar, hämta upp saker på olika ställen med bilen och ja bara finnas till hands på min radio. Hade även ansvar för att funkisbladen hämtades varje förmiddag.

På Lördagen lyckades jag snabba mig så mycket att jag kunde delta i "Human Peace Symbol" där vi var ca 100 pers som gjorde ett fredstecken tillsammans genom att hålla i varandras händer, ledda av den fina och underbara Mattias :) Väldigt häftig grej!

På Torsdagen deltog jag även i World Yoga vilket var helt sjukt underbart, jättemysigt! Jag gjorde ett träd med en helt okänd person :D

Gick på massa konserter, flera av dem med radion vid örat visserligen men oxå många med radion helt avstängd :) Hängde ofta nere i kansliet och störde dem :P , Satt där och åt kakor och umgicks :)

Söndagen var en grym dag, jag hade tillsammans med tre underbara personer ansvar för tågstationsinfon, det var ett mycket hårt jobb och när vi var klara var vi så slut att vi bara satt/låg i en hög på marken och skrattade och grät om vartannat, var helt sjukt underbart! :) Var ett fint avslut på en lång och händelserik vecka som kändes mer som ett år än en vecka!

Under veckan hann jag iaf se i konsert-väg:

Onsdag
Love Antell - mysig!
The Vaccines - fuckin asgrymma!
Marigold - Underbara, som alltid, så fina!
Abalone Dots - :)
jj - Awesome, bättre än förra året!

Torsdag
Veronica Maggio - Underbar!
I Blame Coco - BÄST!!!
30 Seconds to mars - ♥Jared♥
Oskar Linnros - från Tropicos kulle, mys!
The Ark+Dalasinfoniettan - VACKERT! ♥

Fredag
Stures Dansorkester
Henrik Berggren - Maffigt, drömskt, underbart!
Stiko Per Larsson - MYS!!!
Anna Ihlis - Vackert!

Lördag
Bob Geldof - Underbar sångare
Jesse Jackson - inte musik men coolt!
Säkert! - bara några låtar...
Bob Dylan - Nej bara Nej....
lite Miss Li, lite journey
Håkan Hellström - Vackert, bra show, som alltid :)

Var en bra festival! Sveriges Största i år igen!
50000 besökare, den omöjliga och ouppnåeliga siffran som jag aldrig ens i mina vildaste drömmar vågade hoppas på.

Det var så sjukt mycke kärlek överallt, man blir lite dum o sjuk i huvet men alldeles underbar känsla, sån man önskar man hade jämt!

På Måndagen den 4 juli var jag ledig, jag sov hela dagen, var så slut!
Resten av veckan efter gick till att hjälpa till med lite upphittat och att skriva utvärderingar med tips för nästa år.
På Torsdagen fikade vi tillsammans, och på kvällen blev det "en öl" på s1/Engelska, var mycket mysigt!
På Fredagen åt vi lunch ihop på info, var helt underbart!

Och helgen där den 9-10 juli flyttade jag från Borlänge med sorg i mitt hjärta, samtidigt vet jag att jag snart är tillbaka inom Peace & Love, jag har hittat det jag vill komma tillbaka till många år framåt och jag har fått många nya aspekter på jobb och på mitt liv. Jag har fått ett stort antal nya vänner varav en som jag vet aldrig någonsin kommer lämna min sida och jag kommer aldrig lämna hennes, saknar min Jenny nåt så totalt! Men vet att vi ses igen, snart!

Så om ni vill veta nåt om roadtrip o hultsfred så skriver ja ett inlägg om det senare ;) ;)

Hörni, Kram på er!
Mod , Hopp och Kärlek till er alla!

Puss/Maja

Anna Ihlis – Time Stops
Påminner mig om P&L, satt och grät till denna låt :)

Marigold – You and I know
Varje förmiddag när jag jobbade som bäst gick denna varm i hörlurarna :)

Original High Five – You End I
Bland det bästa och mest spontana under veckan!

Florence Valentin – Hopplös
:)

The Vaccines – A Lack Of Understanding
fina :)

Journey – Don't Stop Believin'
Var sjukt kul när denna började, alla skrek, alla som stod o väntade på Håkan oxå och alla skreksjöng med!

Broder Daniel – No Time For Us (Acoustic)
Vackrast, vackrast av alla, finast, underbarast, ord kan inte beskriva!
När den här låten spelades sjöng alla så högt att det var öronbedövande, maffigt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0