It's so sweet to just give in and it feels like faaalling...

Name The Pet ♥

Jahopp, så har man varit på arvikafestivalen då.

Fan va man hinner med i sommar :)

Funktionär på artistboendet Ingesund, alltså där de mindre stora bor.

De började med resa från Linköping ihop me Linda o Christopher klockan 5 på morronen.
Ja hade sovit drygt en timme o slocknade rätt ordentligt i bilen.
Runt kvart över nio va vi äntligen framme.
Vi gick till festivalområdet och jag checkade in i funkinchecken medan Linda o Christopher gick till sitt möte som började vid tio.
Efter incheck ringde ja min nyckelfunk, Eric. "Vi kommer o hämtar dig", jaha tänkte jag och insåg först då att artistboendet inte precis kan ligga mitt i stan. efter en stunds väntan kom två killar fram till mig. Pontus o Eric, och de va dom ja skulle åka med. I bilen spelades hög musik av olika sort, varje gång vi satte oss i bilen var de nån ny typ av musik, vilket va sjukt kul. Den låten som fastnade mest var fuldans av fulkultur, "som ett djur, en lycklig lemur" satt kvar länge i mitt huve :P
När vi kom fram dit lyfte vi ur mina grejer o ja förstod att ja skulle bo därute, inte på campingen, haha.
Sen åkte vi bil, hela dagen nästan, förutom att ja bäddade några sängar oxå.
På kvällen anlände en funkis till, Emil. jag stannade uppe länge men gick tillslut o la mig runt tolv, fick sova i en riktig säng, åskan dånade osh regnet föll, grenar piskade mot fönstren o de blåste halv storm. men ja märkte ingenting utan sov som en gris rakt igenom de :)

På tisdagen anlände resten av funkisarna. Alltså 5 killar från Linköping (Så vi va 8 pers från linköping) o tre skånska tjejer, o de va vår grupp :P
Den natten sov ja i en soffa :P

På onsdagen satt ja i en soffa o hade pass, körde massa bil efter tolv, va jättekul :)
De va varmt o vi spela wolleyboll, en kille från rockfoto kom o spela me oss, Adrian, en superduktig fotograf på blott 18 år, vi drog me honom o badade o sen åkte vi till donken o käka oxå :) då va ja så sjukt hungrig att funkismaten inte dög :P
Vi fick frukost, lunch o midda varje dag av festivalen, funkade inte alltid så bra men blev iaf en liite billigare vecka än P&L-veckan. Från onsdakvällen sov ja i tält :P

På Torsdan hade ja pass till 16. Mitt på dagen kom Aron Flam förbi som är en komiker i stil med magnus betnér, han tog en leksakspistol o satte sig i soffan, han tittade runt omkring sig och sa "den kan va bra att ha", sen tog han upp den och riktade den mot varje person och sa "jag heter Aron, vad heter du?", hahaha va jättekul, sen satt han o testade skämt på oss ett bra tag, visade sitt feta manus och pratade om livet som komiker innan han skulle åka in o showa lite på tyck till-scenen.
Vid fyra åkte vi in o såg på Timo Räisänen, ja gick me Annika, en annan funkistjej.
Sen stod ja i signeringskö o fick en bild me Timo ♥ :) Så va ja på johnossi, så åt ja o gick på juliette lewis men hon va så tråkig så ja gick o ställde mig o vänta på [ingenting], träffa Annika o Adrian (som skulle fota dom), sen gick ja på Regina Spektor, satt me Axel o Jesper o chilla i gräset, va en sjukt underbar spelning, snacka om gåshud, fyfan vilken röst!, Så gick vi på Robyn, Pontus o Axel smet iväg för att ägna sig åt andra saker och jag gick mitt i robyn-konserten o ställde mig 3 meter från scen på Kent. Väntade 40 min på dom. De va värda väntan, Va en jättefin spelning, men de verkade lite off, Jocke verkade må väldigt dåligt och de sken igenom, va lite tråkigt att se. De spelade lite väl många nya låtar men de spelade "M", min absoluta favoritlåt så ja va nöjd.
Efter Kent gick ja på JJ, en intressant o mystisk grupp. Va lite svårt att se efter Kent, ja va inte riktigt där.
Efter JJ, Körde vi hem till Ingesund. Ja satt upp till tre eller så men sen gick ja o la mig i mitt tält :P

Fredan tänkte ja gå på deportees men ja bäddade massa sängar istället o hjälpte till att köra bil o hämta mat, sen började mitt pass vid 16 o ja fick äntligen sitta ner ett tag :P fick köra rätt mycke bil :P
Ja fick köra en av killarna i Name the pet, vilket var sjukt kul. Vi pratade jättemycket och jag fick berätta för honom precis hur bra ja tycker att dom e, o hur roligt ja tyckte de va att dansa loss till dom på P&L, Ja trodde aldrig ja skulle få träffa några ja faktist kände igen eller tyckte va bra så de va riktigt kul :)
På eftermiddan åkte killarna o köpte frukost, sen byggde de en bil av en brödlåda, man måste vara kreativ med dötid :)
På kvällen vid 22, körde ja bilen in tillsammans me några av de andra. Vi gick på familjen, men de va för mycket bas, ja älskar låtarna men trots öronproppar höll ja på att tuppa av av basen(ja har man tinnitus så kan man faktist svimma av för höga basgångar o ljud), dessutom gick de inte o höra va han sjöng, så ja gick o ställde mig me Linda o Christopher o inväntade In Flames. De va en sjukt bra speling fast Anders hade loosat sina dreads :(, men dom va bra ändå förstås, lätt bäst på festivalen :) Precis brevid oss blev de ett 'mosh pit' o vi flög en bit, så hade bra platser först men hamnade några meter längre bak o mer åt sidan då. Aja inga blåmärken o vi ramla inte men ändå jävligt onödigt.
Efter In Flames gick ja o såg på slutet av Miike snow, va sjukt bra men va väldigt svårt att gå från In Flames till det. Efter det så samlade ja gänget o vi körde hem till Ingesund :) I min bil kom Takida på radion, vilket var det bandet som det kastats mest hat mot under hela veckan, någon hade tillome bränt ett hål där dom stod i spelschemat xD, till min stora förvåning skruvades ljudet upp o de blev allsång till Curly Sue, haha, så sjukt kul :P

Vid de här laget hade ja upptäckt att ja va äldre än alla andra i min grupp, ja fyller snart 21 och de äldsta va 19 o hade nyss gått ut gymnasiet, va lite chockerande först eftersom ja verkligen trodde att tre av dom va äldre än mig, illa :P Men märktes faktist inte så stor skillnad egenetligen.

På Lördan missade ja Oskar Linnros för de regnade så sjukt mycke o ja bäddade massa sängar istället.
Ja hade pass 16-22, satt i reception, tog emot en o annan som kom dit o skulle ha rum. skjutasade på lite folk o sånt. Vid 22 åkte ja o Emil in o såg på Teddybears, dom va rätt bra men ja va så trött så ja orka knappt dansa, dom va lite off ibland oxå... lite småtråkig spelning faktist, men för de som stod inne i tältet kanske dom va bättre.
Efter Teddybears åkte vi direkt tillbaka, hade inget intresse av att se babyshambles precis, hörde när dom började när vi va påväg därifrån, vi höjde musiken i bilen o stängde rutorna :) Sen satt ja uppe till halv tre för vi tänkte att de säkert behövs två bilar o ja orkade ändå inte gå o lägga mig, Sen visade de sig såklart att två personer tänkte gå tillbaka senare på natten, de e ju bara 4 km till Ingesund x) så ja gick o la mig.

Vaknade tidigt trots kylan så gick in o duschade, i allrummet satt folk o sov i soffan utan kuddar, ja drog bara till mig min handduk o lät dom sova. Runt tio kom ja till receptionen och satt där en stund, satt o snacka me ett band som hette "Sambassadeur" o åt frukost ihop me dom, Sen började ja diska, diskade jättelänge o skötte reception lite. Sen fick ja börja städa, Började dra ur sängar o sopa golv, ta upp ölburkar o flaskor o samla in den sprit som blitt över på rummen, Vi körde in bilarna oxå o lämnade tillbaka nycklarna, snacka om vaninneskörning, va sjukt kul x) Sen städade jag o diska hela dan, fram till halv sex när ja packade ihop mitt tält o stack ihop me Linda O Chistopher som efter lite felkörning äntligen hittat dit :P Åkte vid halv sju. då hade jag inte ätit nåt sen tio på förmiddan så vi åkte till coop o handla massa färdkost, fyfan va hungrig ja va, fast de kände ja inte förn ja satte mig i bilen förstås :P

Kändes sjukt konstigt att åka, ville inte komma hem, vill inte vara här faktist.
Självklart har ja dratt på mig en liten förkylning så har feber o hosta :/
E ganska off idag :/ hoppas bli bättre så snart som möjligt.

På Torsdag skulle ja ha gått på Kent igen men sålde min biljett så nu ska ja va me gänget hela dagen, kommer bli en megamysig dag :D har saknat folk sjukt mycke, så ska bli kul att se alla igen :)

Men nu har ja nog fyllt ett överlångt inlägg till bredden tror ja :P
Rivercote MF ;) göttmos!

Bilder finns på Facebook, som vanligt ;)

Ha en fin dag ;)
Peace/Maja

Regina Spektor – Samson

In Flames – Take This Life

Name The Pet – Falling

[ingenting] – Medan Vi Sov

Robyn – Dancing On My Own

JJ – Let Go

Miike Snow – Animal

Familjen – Det Var Jag




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0