wake up every day feeling the same way badi bap bap bap

Gotta go to work, then hurry home...

Broder Daniel ♥


Hallo på dig :)

Vet att de va ett tag sen ja skrev o e så fullkomligt slut att ja nästan ser dubbelt så ska inte skriva nåt långt.
Jobbar ashårt just nu. Åkte hem till Östergötland den 21/12 på eftermiddan, jobbade på dan.
Sen va ja hemma fyra hela dar :O

De va jättekul att vara hemma, men tiden gick offantligt fort.
julen blev rätt fin och mormor fick vara hemma o julbordet fixade sig o allt var faktist rätt fint, sä när som på ett liitet sammanbrott med gråtattack...men de va väl nästan oundvikligt, blev lite struligt o då börjar folk självklart skrika på mig o ja va hungrig, men aja när ja väl tagit mig igenom det så blev det bättre.

På julaftonskvällen såg jag o mamma på Love Actually, världens bästa julfilm, världens bästa film över huvud taget, älskar den :)

På juldagsförmiddan såg jag och lillebror på Broder Daniel forever, hihi, de e en så sjukt fin film men de värsta är att jag kan inte låta bli att garva när Henrik pratar, inte ens när han pratar om Anders Göthbergs död, han har en så glad o rolig röst o dialekt x) men när han gång på gång sjunger "there is no time for us" fäller jag alltid en tår, det är så vackert och så ångestfyllt...tänk att man missade allt de där...ångest!

På juldagskvällen (i lördas) åkte ja hit igen, Va här en timme sent vid kvart över åtta på morron i söndas. Upp till praktiken o sen har ja varit där varje dag, blir imorron med. Men på Lörda sa ja att ja vill vara ledig, de gick bra när ja sa att ja har en kompis här :P Helst skulle jag väl aldrig vara ledig tror ja xD.

Imorron e de nyår, de kommer va farligt att supa så ja ska försöka ta det varligt men tror det kommer bli som vanligt xD, aja blir roligt iaf :)

I Tisdas va de en turistgrupp som avbokade i sista minuten så då åkte vi en extratur som ja fick följa med på. var en helt sjuk tur med massa uppförsbackar o skyblöta sjöar, det var iaf mestadels uppkört med skoter så inte alltför mycket lössnö ivägen. dessutom höll vi på att inte hitta hem men tillslut vid halv fyra kom vi äntligen hem. Då va de lagom me lunch vid fyra, haha ingen hade ätit något xD när vi kom till vägen fick ja köra släden över vägen o hem, de e en kort bit o de va kul :)

Igår o idag fick ja köra turister samma bit, då hade ja ju tre pers på släden så de gick rikitgt långsamt.
idag va de väldigt tungt, fick springa efter hela vägen hem, tur att man inte kör hela turerna, jag jobbar redan tillräckligt hårt!

Prakikplats till våren e fixad nu :D En tjej från Peace & Love ringde mig i Tisdas, hon e informationsansvarig o efter att hon fått mitt CV o sett vad jag ville jobba med insåg hon att hon ville ha mig som praktikant där på infoavdelningen, o ja kommer om de går bra på praktiken o ja fortfarande vill att få stanna fram tills festivalen e slut o jobba, betalt dessutom, inte mycket men lite iaf :P

Så nu återstår att hitta boende i borlänge då men de ska nog gå bra :) Känns sjukt skönt.
Blir iaf en sak mindre att stressa sönder sig över i vår :)

Imorron eftermidda kommer Bim hit, han stannar hela helgen :) Ska bli KUL :P

O om EN vecka e ja snart i Övik :O, fyfan va fort tiden går...den där rapporten e inte klar alls men de löser sig!

Nu ska ja flytta mig till sängen o ta de väldigt lugnt resten av kvällen :)

Ha de fint! GOTT NYTT ÅR!

Stor KRAM
Maja


Broder Daniel – Work
Underbar låt :)

Broder Daniel – Lemon
Stördaste låten ever, haha "baby you're a lemon in my eye"

Broder Daniel – Cruel Town
bästa albumet nånsin!

Broder Daniel – Happy People Never Fantasize
Så sant!

Broder Daniel – No Time For Us (Acoustic)
Den vackraste låten, kändes sjukt symboliskt när den spelades och tåget rullade in i Stockholm i lördas natt!

Älskar Broder Daniel!!!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0