Flyttlasset har anlänt till Ö-vik...

Wow så e lilla ja plötsligt i lilla Örnsköldsvik som inte är mycket större än Mjölby men trots det har två universitet och flera KY-utbildningar...

Vi börjar med att berätta om förra veckan ;P

Söndagen (23/8) gick bra, jobbade på snabbt, var igång heeeeela dagen :P blev midda på kvällen GOTT på Koh Phangan, en thailändsk resaturang där det ska kännas som om man verkligen är i Thailand, var sjukt mysigt o de va verkligen som att stiga in i en annan värld, det kändes inte som om man va i Stockholm längre :P

I måndas va ja på skansen o hämta mina grejor, lite matlådor o kläder :P, lämnade in mina arbetskläder o sånt.
kändes megasorglit att säga hejdå till allt o alla men jag hoppas vi ses igen :P
På kvällen åkte ja hemåt Linköping :)

Sedan på Tisdan till Onsdan va mamma o ja på semester i Torpet, sjukt välbehövligt :)
på Onsdakvällen fira vi moster som fyllde år.

På Torsdan träffa ja först Manda sen Emma o sen Sonia, blev en låång o mycket social dag :)

På fredan packade jag klart allt, va sjukt stressit o va megatrött o varm men gick tillslut bra.

På Lördagen satte vi oss i bilen vi tio i sju på morronen och åkte o hämta min kanin hos pappa, sedan br det av mot första stoppet i stockholm.
Där hämtade vi ett envägssläp o sedan lastade vi på allt skit som var där o då fick Lucifer (kaninen) sitta i baksätet istället för mellan fötterna på passageraren.
Sedan åkte vi i ett sträck till Valbo som ligger utanför Gävle o köpte en kaninbur på djurmagazinet, hamnade på ca 620 spänn för bur, borste, hörntoa, halm, strö, hö o en vattenflaska. billig kanin :D
Sedan åkte vi till Hudiksvall och hämtade en fiiiin säng för 900 (blocket) :D
Efter Hudik körde vi till Timrå där vi var ca 18:00, där käka vi det sista av våra mackor o drack te :)
Sedan körde vi sista biten upp till Ö-vik där vi var framme 20:10 :D
Med tanke på att deadline va 20:30 så va de riktit bra.
Vi käka på Max o sen åkte vi till mitt nya hem o fick nyckel, vi tömde släpan så åkte mamma o lämna den medan ja monterade Lucifers bur, sedan lastade vi ur bilen klart o fixa lite häruppe innan vi somna av utmattning.
11 timmars resa kan göra vem som helst utmattad >_<
Det gick dock över förväntan, jag trodde att allt skulle gå åt helvete men det gick skitbra :D

Igår hjälptes mamma o ja åt med att montera sängen som blev jättefin o är jättemysig :D
Vi åkte på en liten utflykt, va o handla, tog de lite lugnt osv.

Idag åkte mamma hemåt vid 9:40, jag började 10:00 så de va lagom :P
Va upprop o info, sedan fick vi göra vapensköldar för att berätta vilka vi är, imorron ska vi presentera dom inför klassen :P ska bli kul.
Åkte till Jysk o handla en bäddmadrass (bilen blev ju kvar, mamma åkte buss o tåg hem) o handla en hel del annat på rusta o willys :P

men nu ska ja städa kaninbur o fixa till mig lite (borsta håret :P) för ska iväg på "lära känna"-kväll på studentföreningen ca 200 meter här ifrån :P

Och oj glömde berätta att jag bor i studentkomplexet Kina med ca 60 lägenheter i ett litet hus, yey >_<
O de e stökit vill ja lova, ligger ölburkar o fimpar överallt o seriöst alla står utanför sina lägenheter o super...
Inte min stil, men lägenheten e fullständigt underbar, jättestor (24 kv) helmysigt o Lucifer verkar stormtrivas :D

Ha de så underbart!
Saknar er alla redan ;P
KRAM
Maja
Smegal
2009-09-11 @ 22:02:47

...och det finns massa drillare också!

Hrm...men jag antar att du inte är superintreserad av detXD

Hoppas du får det suuuper där (utan supandet då, det är ju ändå jag som skriver) och att kaninen kommer trivas och att du kommer bli värsta bästa turism-öhm...-grejen!

Lycka-till-kräm från Smeggis.

Språkpolismegal
2009-09-11 @ 22:04:50

Instresserad stavas för övrigt med två s...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0