Det börjar sjunka in...

Herregud, det är inte mycke tid jag har på mig att andas ut och fixa allt inför Onsdag :P

Vet iaf helt säkert nu att jag till att börja med får bo hos min morbror å hans familj i Huddinge (Stuvsta) vilket ju är tur :) det tar ca en helvtimme till skansen därifrån :P Så klockan 06:05 tar jag pendeln på Onsdag, längesen jag gick upp så tidit :P vet inte hur länge ja jobbar första dan men de borde inte va längre än till fyra iaf, senare kommer jag att jobba från halv nio/halv tio till ca halv sju på kvällen :) de blir inte så mycke fritid precis :P fast jo de blir de eftersom min tjänst bara ligger på ca 80%+ så jag har ca 4-5 dars jobb/vecka :)

Jag har även tur som har rika morföräldrar, som kan låna ut en lite nätt summa, så jag klarar mig dom två månader det är tills jag får lön, den 20/6 :P

Ärligt talat borde det finnas ett "börja jobba- bidrag" på kanske sådär en 6000 eller nåt, beroende på hur långt man måste flytta o beroende på hur hög lön man kommer få.
Jag menar man får ca 2500-3000 i månaden men man kan ju inte spara dom till det att man får jobb, man måste ju leva oxå och det är ju de dom pengarna e till för.

Som de e nu så e ja skyldi mamma ungefär en tusenlapp, sedan får jag pengar nästa vecka, ca 2700 eftersom mitt bidrag är sänkt med en femma om dan :/
sedan får jag 1290 ca den 14-15 maj, sen har jag inget mer bidrag och min lön kommer ca en o en halv månad efter det >..<

Men det är som det är :P

Nu måste jag kolla på skatteverket hur man jämkar eftersom både jag och lillebror kommer behöve göra de i år, nån som vet hur man gör får gärna komma med tips!

Härli fest i Fredas förresten :D Kanske inte det smartaste att kyssa en skitful kille som ja dansat med lite för länge men i brist på snygga killar och bra musik (och liite för mycke att dricka) kan vad som helst hända, jag ångrar inget, eftersom jag hade omdöme nog att inte ge honom mitt nummer xD elak xD Grattis M1 än en gång ;P

Ha de bra, KRAM Maja.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0