Livet är det som pågår medan du väntar på sådant som aldrig händer

-Kristian Anttila, så sant så...
 
Blivit en del musik i år, som vanligt. varit ett väldigt bra år rent musikmässigt med många comebacker och nya upptäckter, hoppas 2016 blir precis lika bra, det bådar gott iaf 
 
Bästa konsert
Ingenting kan överträffa Kite på Cosmonova, det va lampor, projektioner där det kändes som att man åkte åt alla mäjliga håll, dansare bakom skärmen, lyktor bakom skärmen, en liten scen framför med typ 7 synthar o en orgel, gärstartister var Anna Von Hausswolff och Nicole Sabouné, helt otroliga röster. Dessutom låg jag i en skön fåtölj och det var lite av en out of body experience minst sagt. Om vi pratar vanliga konserter har vi Bring Me The Horizon, Pierce The Veil, All Time Low, Pvris, Papa Roach, Kodaline, Muse, Tove Styrke, Seinabo Sey, Gerard Way, Nothing But Thieves, Tallest Man On Earth och Tove Lo med många många flera som var jäkligt bra allihop 
 
Bästa klubbgig/gratiskonsert utomhus
Ulrik Munther var riktigt bra, så även Thomas Stenström, Love Antell, Deportees, Jonathan Johansson, Bob Hund, Kristian Anttila, Anna Ternheim, Andreas Moe osv osv. Bästa var Markus Krunegård på utomhusscen i Norrköping 
 
Bästa album
Detta år är omöjligt, släppts så mycket bra. Fall Out Boy, All Time Low, Marina & the Diamonds, Melanie Martinez, Years & Years, As It Is, IAMX, Shawn Mendes, Troye Sivan, Ulrik Munther, Kitok, The Vaccines, Nothing but Thieves, Kodaline och Tove Styrke. Måste jag välja blir det Fall Out Boy dock. 
 
Bästa låt
Så svårt, nämner "några" istället: Cry Baby med Melanie Martinez, Makeshift Love med Good Charlotte, Happy Song med Bring Me The Horizon, Lost Boy med Troye Sivan, Last days of dancing med Maja Francis, My House med Pvris, Love Yourself med Justin Bieber (yeah, I know that I let you down is it too late to say sorry now? :P), Missing You med All Time Low, en ofantligt viktig låt. Dial Tones med As It Is, Like No One's Watching med Molly Sandén, Happiness med IAMX, Ready och Honest med Kodaline, Favorite Record med Fall Out Boy, Six Billion och Wake Up Call med Nothing But Thieves, Halleluja (Krossa eller krossas) och Norrsken i Baren med Kitok, Fucking Bitches in the Hood med Death Team, Gibberish och Wrong med MAX, Mercy med Muse, Louder med Erik Rapp, No Words och Smaller med Erik Hassle, Glöd med Andreas Grega, 0400AM med Julia Adams, Nya Segrar med Llojd, The Divine Zero med Pierce The Veil, Lush Life med Zara Larsson, Love me like I'm gone med Deportees, Desire, Shine och Eyes Shut med Years & Years, Alive med Sia, Spring/sun/winter/dread med Everything Everything, Ingen annan rör mig som du med Norlie & KKV osv.
 
Sämsta album som jag förväntat mig skulle vara bra
Vet inte om detta hänt i år, kanske har jag varit mer tolerant och mindre kritisk i år
 
Sämsta konsert jag förväntat mig skulle vara bra
Inte direkt här heller, har varit på många bra konserter, inget som direkt inte motsvarat mina förväntningar
 
Från hatkärlek till ren kärlek
Nää Justin Bieber platsar inte här, har gått från hat till hatkärlek. Något annat som verkligen passar här i år har jag svårt att komma på dock. Justin har jag aldrig gillat tidigare, inte ens musikmässigt, peronlighetsmässigt är väl förståeligt men tycker allt han gaskat upp sig det senaste året på båda planen. Hans Skiva är ruggigt bra och jag har varit nära att köpa den flera gånger, kanske gör det tillsut tillome, vem vet x)
 
Bästa upptäckt
Kitok på Bråvalla var en uppenbarelse som sedan blev mitt soundtrack hela sommaren. Även Years & Years som jag lyssnat sönder i höst och Nothing But Thieves som ärligt låter som Muse och förtjänar en högre status än vad de har, men ja, det kommer, det kommer. Sedan även Melanie Martinez, Maja Francis och Pvris, fasen, jag har upptäckt mycket detta år
 
Årets mest överskattade låt och artist
Adele, jag fattar inte grejen med Hello, hon är sjukt bra men inte sååååå bra som folk får det att låta, fattar inte hypen alls där, men ah, kul för henne och för de som gillar det. 
 
Mest underskattade artist
Pilotsonen och Llojd och andra svenska småband. Som vanligt tycker jag även att Sverige borde förstå vad poppunk är och ta in mer musik och konserter i den kategorin.
 
Bästa singer/songwriter
Passenger, Nina Nesbitt, Ben McKelvey, Ed Sheeran, Melanie Martinez, Jonas Bergsten
 
Bästa musikvideo
Panic! At The Disco-Emperor's new clothes
Melanie Martinez-Pity Party
Hampus Carlsson-Flera meter under marken
Molly Sandén-Like no one's watching
MAX feat Hoddie Allen-Gibberish
Simple Plan-Boom
Flashmob på musikhjälpen, så kul! 
 
Bäst på Youtube (har inget med musik att göra men är en stor del av mitt liv)
Will & RJ (shep689)
Yanis Marshall
SupDaily
Jake Bley
Adorian Deck
Tyler Oakley
Miles Jai
 
Okej, nu så, nu ska jag bara skriva ett inlägg om film så är jag klar med ihopknytandet av 2015. 
 
Kram o Puss
Maja
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0